۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۸۸۶۸۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

منبر و خطابه جزء شریف ترین امور در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، منبر و خطابه را جزء شریف ترین کارها در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: کسانی که امروز در کسوت مبلغ مشغول خدمت به دین هستند انسان هایی عالم و آگاه به زمان و علم دین هستند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان طرح هجرت ساری و میاندرود به جایگاه مهم تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و آن را از مهم ترین و محوری ترین وظایف روحانیت عنوان کرد.

وی با بیان این که تبلیغ، ارشاد و هدایت مردم به ارزش های الهی از جمله رسالت های مهم پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بوده است، افزود: امروز و در دوران غیبت این رسالت مهم بر عهده روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که پیامبران الهی با هدایت و ارشاد انسان ها از انحراف آنها جلوگیری کرده و مسیر صحیح زندگی سعادتمندانه را به آنها نشان می دادند، خاطرنشان کرد: تبلیغ و دعوت به ارزش های الهی موجب رشد دینی و معنوی جامعه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ تبلیغ دین از جمله مهم ترین وظایف و رسالت های حوزه های علمیه بوده است، بیان داشت: عالمان بزرگ دینی همه عمر بابرکت خود را در مسیر تبلیغ و ارشاد جامعه سپری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، منبر و خطابه را از جمله شریف ترین کارها در جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: کسانی که امروز در کسوت مبلغ مشغول خدمت به دین هستند انسان هایی عالم و آگاه به زمان و علم دین هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از دین مبین اسلام به عنوان دین تبلیغ، ارشاد و راهنمایی یاد کرد و با بیان این که پیامبر گرامی اسلام به عنوان نخستین مبلغ دین سال ها در این عرصه تلاش و مجاهدت کردند، افزود: دین مبین اسلام همواره برای پیشرفت اهداف و برنامه های خود مسأله تبلیغ را مطرح کرده است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که حوزه و روحانیت همواره در عرصه تبلیغ دین جهاد کردند، بیان داشت: روحانیت به عنوان پرچم دار دین داری در جامعه اسلامی رسالت دعوت مردم به دیانت و ارزش های الهی را همواره بر دوش داشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی همواره مدافع حقیقی ارزش های دینی و معنوی در جامعه بوده اند، تصریح کرد: در شرایطی که همه توان و تلاش دشمنان در جهت زدودن هویت دینی و انقلابی جامعه به کار گرفته شده، رسالت روحانیت در دفع این توطئه ها بسیار حائز اهمیت است./۹۵۰/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات