۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۸۸۶۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

نمازخانه‌ها در طول مسیر زائران رضوی افزایش یابد

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نمازخانه‌ها در طول مسیر زائران حرم رضوی با هدف افزایش ترویج نماز خوانی افزایش یابد.
حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی‎

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز  که در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد با بیان اینکه درگذشته  کاروانسراهایی در طول مسیر زائران امام رضا(ع) برای اقامه نماز ساخته می‌شد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اندکی  نمازخانه وجود دارد که این امر باید از سوی مسئولان پیگیری شود.

وی از وجود 2 هزار مسجد در محورها و جاده‌های کشور خبر داد و گفت: باید در مسیر حرم مطهر رضوی ساخت و احداث نمازخانه‌ها افزایش یابد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هنوز شهرک‌هایی هستند که با کمبود مسجد مواجه هستند از وزیر مسکن و شهرسازی خواست تا در این مناطق مساجد مورد نیاز احداث شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه زمانی که  نماز احیا شود مشکلات اجتماعی و فرهنگی کاهش می‌یابد تصریح کرد: این تفکر رهبر انقلاب  است که امروز شهیدان مدافع حرم و عاشقان اهل‌بیت(ع) که درراه نماز تربیت می‌شوند و درراه اسلام و ترویج نماز جان می‌دهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند خاطرنشان کرد: اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد قطعاً نماز برپا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: شایسته است انسان‌های فاضل و با انگیزه و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد قرار دهیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه خادمان مساجد باید انسان‌های فرهیخته باشند از مسئولان خواست تا به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از رئیس جمهور خواست تا هیئت دولت در سال یکساعت را به نماز اختصاص دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات