۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۸۸۶۶۴
در نطق میان دستور وکلای ملت مطرح شد؛

دلالان عامل بدبختی کشور شده‌اند| دولت وعده‌های عمل نکرده فراوان دارد

وکلای ملت با انتقاد از دولت تاکید کردند: وجود جریان دلالی و عدم توجه دولت به وعده‌های خود مردم را سردرگم کرده است.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه ۱۴ آذر سال ۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است:

آقای رییس جمهور چرا آب 10 میلیون نفر در شمال را می‌خواهید به زاد گاهتان منتقل کنید

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در پارلمان در نطق میان دستور خود گفت: رای امروز مجلس درخصوص موضوع مهم لایحه CFT نشان‌دهنده پیروزی منطق و عقلانیت و گفت‌وگو و خردورزی بر غوغاسالاری بود و حماسه امروز روز ایرانی مستحق حاکمیت اخلاق و منطق است. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس‌جمهور اظهار داشت: سه‌شنبه 13 آذر امسال سفری به زادگاهتان داشتید که قلب مردم شمال کشور و علی‌الخصوص گیلانی‌های عزیز را به درد آوردید. 

وی ادامه داد: آقای روحانی بداند ایشان رییس جمهور کل ایران است نه رییس‌جمهور سمنان و رییس‌جمهور زادگاهش. جناب آقای رییس‌جمهور برای آبرسانی به سمنان و قلب کویر حاضر شدید قلب مردم شمال کشور را جریحه‌دار کنید و میلیاردها درخت را به آتش بکشید و دریاچه خزر که قلب تپنده و نگین محیط زیست ایران است را بخشکانید و زیست بوم خزر را فدای زادگاهتان کنید. 

جعفرزاده خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور شما که شعار حقوق شهروندی را می‌دهید و اعتقاد به رفراندوم دارید چرا آب حدود 10 میلیون نفر مردم شمال کشور را به نیم میلیون نفر در زادگاهتان انتقال می‌دهید بدون اینکه از احدی نظری بپرسید. آقای رییس‌جمهور شما که خودتان را وکیل و مرد قانون معرفی می‌کنید و می‌دانید لایحه انتقال آب دریای خزر به کویر در برنامه ششم رای نیاورد و حذف شد چرا نظر و وعده خلاف قانون به مردم زادگاهتان دادید.  امیدوارم بدون فوت وقت نظرتان را اصلاح و از مردم شمال کشور دلجویی کنید. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس بنیاد شهید اظهار داشت: آقای شهیدی چرا ایثارگران شاغل و بازنشسته را رها کردید. آقای رییس جمهور بداند 44 روز است 200 هزار ایثارگر بازنشسته هیچ مرجع متولی درمان ندارند، حدود 250 هزار شاغل ایثارگر سرگردان هستند هنوز آموزش و پرورش،  قوه قضاییه، جهاد کشاورزی و شهرداری‌های کوچک نتوانسته‌اند ایثارگران شاغلشان را تحت پوشش درمان قرار دهند.  آقای رییس‌جمهور بدترین مصوبه هیات وزیران در سال97 حذف درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته از بنیاد شهید بود. 

وی افزود:آقای شهیدی چرا مطالبات ایثارگران و خاندان معظم شهدا و ایثارگران استان گیلان را پرداخت نمی‌کند مردم استان گیلان در دوران دفاع مقدس 8 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و حال آقای شهیدی با عنوان جعلی استان برخوردار مطالبات خاندان معظم شهدا را پرداخت نمی‌کند. 

جعفرزاده خطاب به وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آقای بطحایی در دوران وزارت شما چه اتفاق خاصی برای فرهنگیان افتاده است فرهنگیان در بدترین وضعیت معیشتی قرار دارند. مشکلات زندگی و بیکاری فرزندانشان فرهنگیان را کلافه کرده است . چرا برای ارتقاء سطح معیشت، زندگی و درمان فرهنگیان هیچ اقدامی نمی‌شود. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه اظهار داشت: مسکن مهر را دریابید مردم در مسکن مهر رها شده‌اند احساس می‌کنند در جزیره تبعیدی‌ها قرار گرفته‌اند. هیچگونه خدمات اجتماعی، رفاهی، درمانی و امنیتی ندارند. آخر این چه کاری است آنها هم هم‌میهنان و همشهری‌های ما هستند. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف همچون آب ، برق، کشاورزی و ... از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد. 

۱۰ میلیون مردم شمال اجازه اقدام غیرکارشناسی انتقال آب خزر را نخواهند داد

علی‌محمد شاعری نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فرمانده لشکر 25 کربلا، خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: رییس جمهور دیروز در وطن خود استان سمنان عنوان کرده که آب خزر را به سمنان منتقل می‎کند، لازم است شما را به مراسم کلنگ زنی رییس جمهور قبلی ارجاع دهیم که ایشان هم اهل سمنان بود و کلنگ را در ساری زد ولی مازندرانی‌‎ها، گیلانی‌ها و گلستانی‌ها نگذاشتند این طرح غیرکارشناسی و ضد محیط زیستی به اجرا در بیاید.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراز آب خزر از منفی 25.7 سانتی متر به حدود منفی 27 سانتی متر رسیده است، خطاب به رییس جمهور افزود: مگر نمی‌دانید تالاب بین المللی میان کاله از پسروی آب خزر خشک شده است و تالاب‌‎های دیگر از جمله تالاب انزلی نیز در حال خشک شدن بوده و برخی از محصولات بندی نیز در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: در اثر انتقال آب خزر شوری آب خزر به شدن کاهش و پسروی آن افزایش و روند توسعه استان مازندران، گیلان و گلستان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رییس جمهور قول احیای دریاچه ارومیه را داده بود؛ لااقل خزر را به روز ارومیه نیندازید. ما 10 میلیون مردم شمال اجازه نخواهیم داد این اقدام غیر کارشناسی و ضد محیط زیستی به مرحله اجرا برسد.

این نماینده مردم در مجلس از وزیر اطلاعات به علت آزادسازی نماد گردشگری مازندران یعنی کاخ صفی آباد را به مردم مازندران داد، تقدیر و خطاب به وزیر جهاد کشاوری اظهار کرد: چرا اجازه واردات برنج آزاد شده، آیا این سیاست، سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است؟

وی یادآور شد: در حال حاضر 2 میلیارد و 200 هزار تن تولید داخلی برنج داریم که برای بیش از یک سال برای کشور کافی است، به چه دلیلی واردات برنج آزاد شده است؛ چرا برای صادرات مرکبات اقدامی صورت نمی‎گیرد، امروز قیمت مرکبات روی درخت در مازندران حدود 1500 تومان است و هزینه تولید با هزینه جمع آوری مرکبات بیش از دو هزار تومان بوده چرا اقدامی برای صادرات مرکبات صورت نمی‌‎گیرد.

این نماینده مردم اضافه کرد: در استان‌‎های شمالی کشور برای لایروبی آب بندان‌هایی که تخریب شده‌اند، مصوباتی گذرانده شده که اعتبار آن باید در اختیار وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قرار گیرد؛ چرا لایحه منطقه آزاد امیرآباد در شورای عالی مناطق آزاد در نوبت تصویب مانده است.

وی افزود: سوخت مازوت به عنوان سوخت سنگین دارای گوگرد در نیروگاه شهید سلیمی نکاه سلامت و امنیت اقتصادی را به خطر انداخته است و وزرای نفت و نیرو باید دستور دهند که گاز طبیعی در منطقه جایگزین سوخت مازوت شود.

این نماینده مردم یادآور شد: بیمه تکمیلی جانبازان عزیز که جان خود را برای استقلال میهن اسلامی به خطر انداختند نباید معطل بماند و در لایحه بودجه سال 98 باید لحاظ شود.

همچنین مشکل تأمین آب شرب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه باید هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود تا به آرامش مردم نیز لطمه وارد نشود.

وزارت خارجه نسبت به بازگرداندن سایر مرزبانان ربوده شده به کشور اقدام کند

علی کرد نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در پارلمان در نطق میان دستور خود حمله تروریستی بزدلان جیش الظلم را در مرز میرجاوه محکوم کرد و گفت: از مسؤولان درخواست اقدام برای بازگشت سایر مرزبانان عزیز را داریم که چون نیاکان خویش به مرزداری ادامه دهند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور درباره حوزه انتخابیه خود بیان داشت: سیستان و بلوچستان در آتش داغ خشکسالی می سوزد و مردم انتظار دارند معاون رییس جمهور به این استان پهناور مرزدار آمده و از نزدیک مشکلات عدیده مردم را مشاهده و برای رفع این معضلات که از نظر اقتصادی و معیشتی گریبانگیر مردم است اقدام عاجل کند چرا که قشرهای آسیب پذیر سخت در تنگنا بوده و با یارانه ماهیانه دولت صرفا زنده اند.

وی در ادامه خطاب به وزرای کابینه دوازدهم درباره خدمت رسانی به حوزه انتخابیه، اظهار کرد: از وزیر خارجه درخواست دارم درباره بازگرداندن مرزبانان عزیز با تدبیر لازم که در شأن نظام جمهوری اسلامی است اقدام کرده و چرا آقای ظریف در مرزهای جنوب شرقی امنیت دیپلماسی پایدار را برقرار نکردید.

کرد ادامه داد: از وزیر نفت درخواست دارم در اجرای پروژه گازرسانی به خاش، میرجاوه، کورین، نصرت آباد و منطقه سراوان اقدام لازم را مبذول دارد همچنین از وزیر نیرو درخواست می شود برای آب رسانی به خاش از رودخانه منطقه اقدام لازم را به عمل آورده، در جهت آب رسانی به بخش کورین و لالیز در جهت اجرا و تکمیل آب رسانی مجتمع های سنگان، کلهر خاش و چند مجتمع دیگر اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه فضاهای آموزشی بدون استاندارد، قدیمی، خشتی و گلی است، برای بهبود این فضا اقدام کند چرا که آینده سازان این مملکت در این مکان ها آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: از وزیر کشور می خواهم در ارتقای بخش لوت آباد به شهرستان، مراکز دهستان اسماعیل آباد به شهر، دهستان پشت کوه به بخش سرحد بلوچستان، بخش لاویز به شهر لاویز، تفتان جنوبی، کوه سفید و سنگان به بخش همت گمارد.

کرد همچنین تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم استان از وزارت راه و شهرسازی این است که با توجه به تلفات جانی و مالی هر روزه در مسیرهای جاده زاهدان به خاش، خاش به سراوان و میرجاوه به زاهدان باید نسبت به حل مشکل این مسیرها اقدام شود و وزیر در این باره بذل توجه داشته باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس ادامه داد: از وزارت بهداشت و درمان درخواست می شود نسبت به افزایش تخت های بیمارستان خاش اقدام شده و همه بخش های بیمارستان شفای میرجاوه فعال شود همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام سلامت گوهرکوه، خاش و درمانگاه شماره 4 شهری مورد درخواست است و لازم است پروژه های شبکه درمان در بخش های حوزه انتخابیه تکمیل شده و مراکز امداد تجهیز شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: درخواست داریم با تخصیص اعتبارات از همه فصول نسبت به لایروبی منابع آبی، رودخانه ها، قنوات، چاه ها و چاهک ها اقدام شود.

عامل بدبختی کسانی هستند که میلیاردها دلار ارز کشور را به رانت‌خواران و دلالان داده‌اند

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در خانه ملت در نطق میان دستور خود اظهار داشت: عامل بدبختی کسانی هستند که ده‌ها تن سکه را به دلالان و دزدان داده‌اند و الان در زندان به سر می‌برند و یا اعدام شده‌اند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عامل بدبختی ما نیستیم که با کنوانسیون استعماری CFT مخالفت می‌کنیم که بدتر از کاپیتولاسیون است، بلکه عامل بدبختی کسانی هستند که میلیارد‌ها دلار ارز کشور را به تعدادی از رانت‌خواران و دلالان در یک فاصله کوتاه زمانی داده‌اند. آنها ملت را به خاک سیاه نشانده‌اند.

وی افزود: من یقین دارم ملت عزیز ایران تصدیق می‌کنند عامل بدبختی و فقر در این کشور افراد مقاوم نیستند، بلکه عناصر سست عنصری هستند که فکر می‌کنند با عقب نشینی پی در پی در برابر خواست آمریکایی‌ها می‌توانند محبت آنان را جلب کنند و با تئوری گرفتن بهانه از آمریکا، هر روز تن به ذلت بیشتر می‌دهند.

زاهدی خاطرنشان کرد: عامل بدبختی آن مفسدان اقتصادی هستند که در اطراف برخی مقامات ارشد دولت لانه کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند به پرونده آنها رسیدگی شود. عامل بدبختی کسانی هستند که اجازه دور زدن تحریم‌ها را نمی‌دهند و فکر می‌کنند اگر با کدخدا به توافق برسند، مشکل کشور را حل می‌کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیرا برخی مقامات سیاسی اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که اگر کانال مالی پولی (SPV) برقرار شود شامل نفت و گاز نخواهد شد که در این باره دو نکته قابل توجه است؛ اولا اینکه اروپا هنوز سیاست اعلامی را برای SPV دنبال می‌کند و صرفا صحبت می‌کند و تاکنون به صورت عملیاتی و اعمالی هیچ کاری انجام نداده است؛ ثانیا، اگر بنای اروپا بر عملیاتی شدن SPV باشد، باید همراه حوزه نفت و گاز باشد و بدون آن معنا ندارد.

وی‌ افزود: در خصوص ناکارآمدی در سیستم اجرایی کشور بحث‌های زیادی در رسانه‌ها و مجلس شورای اسلامی شده است، موضوعاتی چون کاهش ارزش پول ملی، قیمت‌های افسارگسیخته و نرخ ارز و طلا در چند ماه گذشته، تورم زیاد، بیکاری، رکود، گرانی در اقلام خوراکی و مسکن مردم.

زاهدی خاطرنشان کرد: کافی بود در کشوری مثل فرانسه یکی از این اتفاقات می‌افتاد، آنگاه می‌دیدیم که چگونه مردم با آن مقابله می‌کنند اما مردم فهیم، صبور و انقلابی ایران اسلامی با دولتمردان مدارا کردند. ما نباید علت بسیاری از مشکلات را عدم همکاری ملت بدانیم که روز گذشته در استان سمنان از عدم همکاری ملت نام برده شد. ملت چه کند؟ ملت تحمل کرده.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا مشکلات را که دولتمردانمان و ناکارآمدان در دولت برای این مملکت و برای مردم ایجاد کرده‌اند، به حساب عدم همراهی ملت بگذاریم. این جای بسی تاسف است.

وی افزود: بعضی از رسانه‌ها و بعضی از سیاسیون تلاش دارند تا کشور را دوقطبی کنند. ما اعلام می‌کنیم، راه نجات کشور وحدت و کارآمدی است. راه نجات کشور مدیران جهادی و انقلابی است. آنها باید بیایند و کشور را از این مشکل نجات دهند.

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از درآمدهای اختصاصی در آموزش و پرورش استان کرمان متأسفانه به حساب اشخاص حقیقی ریخته شده، از قوه قضائیه، وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌خواهم که به این موضوع رسیدگی کنند.

طاقت مردم از وعده های عملی نشده به سررسیده است

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن سلام و احترام به همکاران و ملت شریف ایران ،گفت: اجازه می خواهم که نطق خود را در دو محور آغازکنم. اول اینکه با توجه به شان و جایگاه مجلس بنده در  راستای وظیفه نمایندگی برخلاف مفاد اصل ۸۴ قانون اساسی، بارها به دادگاه فراخوانده شده ام. این جانب یکی از نمایندگانی هستم که در یک سال گذشته به دلیل اظهارنظر در مورد یک موضوع و یک رویداد تاریخی ملت کرد به دادگاه احضار شده ام.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود:بخش دوم صحبت هایم را این بار با مشکلات جاده،آب،بهداشت و صنعت نداشته مناطق کردنشین آغاز نمی‌کنم؛ چون تاکنون هر دولتی که روی کار آمده است به بهانه های مختلف مناطق کردنشین را از توسعه و ارتقای شاخص‌ها محروم کرده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بار  نطق  خود را از تاریخ سراسر تلخ کردستان شروع می‌کنم، ادامه داد: از دیاری صحبت می کنم به نام کردستان و مکریان که مردم آن نه تنها آریایی هستند،بلکه قبل از تشکیل فلات ایران در این دیار زیسته اند. 

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:از دیاری صحبت می کنم که مردمان آن در طول تاریخ به دلیل عدم تسلیم در برابر زیاده‌خواهی‌های حکومت‌های استبدادی و پای دار رفته اند و ایستاده جان داده‌اند؛ اما در برابر ظالمان هرگز زانو نزده اند. از مردمی صحبت می کنم پیام فرزندانی همچون شیخ سعید پیران،بارزانی و قاضی محمد داشته اند با هدف اینکه برای نوه های آینده شعار کردی کم بژی و کل بژی (کم زندگی کن ولی مردانه زندگی کن) را عملا ثابت کنند ،ماندند وپشت به دشمن نکردند و ایستاده به پای دار رفتند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: از سرزمینی می گویم که  توسط رژیم‌های استکباری انگلیس و غرب بین چهار کشور تقسیم شده اند تا مبادا روح آزادگی مردم آن روزی یکی گردد حکومت مادی و فاسد آنها را به زیر آورد.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من از ۱۸۲ هزار نفر زن و فرزند و پیرمرد بیگناه کرد می گویم که با وحشیانه ترین شیوه توسط رژیم بعث و منافقین جنایتکار زنده به گور شدند،اظهار کرد: مردم کردستان در طول حکومت ننگین شاهنشاهی تسلیم نشدند و شهدای فراوانی در این راه تسلیم کردند.

محمودزاده ادامه داد:من از سرزمینی همچون عفرین و کوبانی می‌گویم که شیرزنان و مردان آن بیش از یکصد ۳۴ روز با کمترین امکانات در برابر جنایت کار ترین نیروهای تروریستی داعش و النصره و ارتش تا دندان مسلح ترکیه و ناتو ایستادند و جانانه مبارزه کردند. من از مردمی می‌گویم که نمایندگان قانونی مجلس آنان از جمله رهبر تنها حزب کردی صلاح الدین دمیرتاش به دست حکومت نئوعثمانی  زندانی شدند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس  مطرح کرد: از سرزمینی می گویم که مردمان آن در دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی با صداقت تمام با شعارهای شیرین و کم عملی شده ایشان، همراه شدند و اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی قرار گرفتند . من از مردم صحبت می کنم که جوانان آن دارای مدال های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مرز و بوم افتخارها آفریده اند؛ ولی برای به دست آوردن یک لقمه نان به شغل جانکاه کوله بری و کوره خانه های آجرپزی روی می آورند.

وی با بیان اینکه جوانان ما به جای احداث کارخانه ها و کارگاه های اشتغال زا و توسعه و عمران توسط مسئولین به برخورد قهری دعوت می شوند،تاکید کرد: متاسفانه در مدت یک سال گذشته صدها جوان کولبر کُرد کشته و زخمی شده‌اند، چه کسی جوابگوی فرزندان بی سرپرست شده آنها است؛ آیا این رواست که جوانان ایرانی به خاطر معیشت حداقل خانواده به جای ایجاد اشتغال به دست نیروهای انتظامی و مرزبانی به گلوله بسته شوند؟

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: از مردمی صحبت می کنم که جوانان کولبر آن برای درآمد ۵۰ هزار تومانی به خاک و خون کشیده می شوند، ولی واردکننده ها و قاچاقچیان که با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب می‌زنند؛در کاخ ها و ویلاها تفریح می کند و خود را در دایره امن پنهان کرده اند.

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:من از مردمی می گویم که به بهانه شروع و خاتمه برجام در بیمارستان های کهنه و فرسوده مناطق کردنشین به خاطر عدم توانایی مالی اجازه بستری شدن به آنها نمی‌دهند. از مردمی صحبت می کنم که بخاطر یک بیماری ناخواسته و هزینه‌های تامین نشده توسط دولتمردان مدعی به زیرخط فقر سقوط کرده اند و بارها آرزو می کنند که ای کاش در بیماری جان می دادند اما زن و فرزندشان نانی برای خوردن داشتند.

وی افزود: ازمردمی صحبت می‌کنم که طاقت آن ها از وعده های عملی نشده مسئولین به سررسیده است و دیگر تحمل شعارها را ندارند.لذا ضمن قدردانی از انتخاب چند نفر کرد و اهل سنت به عنوان معاون وزیر و سفیر از این تریبون به عنوان نماینده مردم به آقای روحانی و کابینه ایشان توصیه می‌کنم که معیشت مرزنشینان،اشتغال و توسعه مناطق کردنشین را جدی بگیرند.

نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دیگر آن دوران گذشته است که با شعارهای لعابدار غیرعملی از جمله وعده مشارکت اقوام ،مذاهب و اهل سنت و مدیریت‌ها توسعه متوازن مناطق محروم،کاهش نگاه امنیتی به مناطق، اجرای کامل اصول قانون اساسی اساسی و اصل ۱۵ قانون اساسی که تدریس زبان و ادبیات اقوام در مدارس ،رفع تبعیض ناروا و غیره مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانند.

محمودزاده در ادامه مطرح کرد:دیگر آن دوران گذشته است که کارهای خودکرده را به گردن دیگران بیندازیم،مرزها را ببندیم،تورم افسارگسیخته و فشار کمرشکن اقتصادی را به مردم تحمیل کرده و مدیریت ناکارآمد دولت را به گردن دشمن،دیگران و یا تحریم بیندازیم.

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:در یک کلام آقای روحانی ؛اگر توان و اختیار برنامه عملی برای موقعیت اقتصادی کشور و اجرای برنامه های انتخاباتی خود در خلال جمعیت میلیونی کردها و اهل سنت کشور دارید به صورت برنامه ای و مداوم در مدت باقیمانده دولت اعلام کنید.

نماینده مهاباد در مجلس در پایان با شعر کردی استاد ناصر آقابرا شاعر پرآوازه مهاباد وکردستان نطق خود را پایان داد./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات