۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۸۸۶۵۸
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

پژوهش محور شدن حوزه های علمیه یک امر ضروری است

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بروجرد فاصله گرفتن حوزه از سنت قدیمی را از مشکلات پیش روی حوزه در عرصه پژوهش خواند و گفت: این حرکت حوزه به سمت مراکز دانشگاهی مشکلاتی در پی دارد و یکی از آن مشکلات در عرصه پژوهش است.
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد لرستان

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: پژوهش محوری در حوزه برای رسیدن به اهداف این نهاد دینی و آموزشی امری ضروری است.

وی بر ضرورت تقویت و ایجاد انگیزه بین طلاب در عرصه پژوهش تأکید کرد و افزود: ارتقای فعالیت های پژوهشی و حمایت این فعالیت ها برای تولید علم امری ضروری است.

حجت الاسلام معظم گودرزی بیان کرد: در راستای تولید علم و ارتقای کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی باید پژوهشگران مورد حمایت قرار گیرند و مسؤولان در این زمینه مسؤولیت خطیری بردوش دارند.

وی در ادامه هدایت حوزه علمیه به سمت سیستم دانشگاهی و دور شدن از سنت قدیمی حوزه را از جمله مشکلات پیش روی طلاب در عرصه پژوهش عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد خاطرنشان کرد: سنگین بودن حجم دروس حوزه حتی فرصت برگزاری کلاس های مباحثه را از طلبه می گیرد و طلبه زمانی برای تحقیق و پژوهش نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: کپی برداری، تکراری شدن موضوعات پژوهش از دیگر آسیب هایی است که باید با آن برخورد شود و طلبه باید به سمت موضوعات به روز باشد و به نیازهای روز جامعه در زمینه پژوهش توجه کنند.

تقویت رابطه حوزه و مراکز علمی تحقیقاتی برای ارتقای فعالیت های پژوهشی

حجت الاسلام معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: برای تقویت فعالیت های پژوهشی باید ارتباط بین حوزه، دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی تقویت شود و پژوهشگران از نظر مالی مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت و ایجاد انگیزه بین اساتید پژوهش، طلاب و مراکز تحقیقاتی تأکید کرد و بیان داشت: برای رونق و نتیجه بخش بودن فعالیت های پژوهشی باید بستر مناسب فراهم شود و به رشد تحقیقات کاربردی کمک کرد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد اظهار داشت: باید آموزش‌های دانشگاهی و حوزوی در عرصه پژوهش به سوی آموزش‌های کاربردی هدایت شود و با حمایت طلاب و دانشجویان در انجام فعالیت های پژوهشی انگیزه ادامه فعالیت ها و به نتیجه رساندن آن را ایجاد کرد./9451//۶۰۲/خ

 

 

ارسال نظرات