۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۸۸۶۵۱
مدیر حوزه علمیه لرستان:

فعالیت های پژوهشی در لرستان بومی سازی می شود

مدیر حوزه علمیه لرستان از بومی سازی فعالیت های پژوهشی در استان خبر داد و گفت: این مهم در راستای هدایت فعالیت های پژوهشی به سمت نیازهای استان و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پژوهشی صورت می گیرد.
حجت الاسلام علی میناپور مدیر حوزه علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: معاونت پژوهش حوزه علمیه استان دو سال هست که فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرده و این اقدام در راستای تقویت برنامه های پژوهشی حوزه مؤثر است.

وی پژوهش را از رسالت های مهم طلاب خواند و افزود: قدم اول در استان برای تقویت فعالیت های پژوهشی طلاب برگزاری جشنواره علامه حلی به صورت استانی است.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه سال گذشته 440 اثر پژوهشی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در استان ارسال شد، خاطرنشان کرد: امسال آثار پژوهشی طلاب لرستانی که به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال کرده اند نسبت به سال گذشته دارای رشد کمی و کیفی بوده اند و ۵۲۱ اثر پژوهشی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی به محتوای آثار پژوهشی طلاب اشاره کرد و گفت: شاهد نوآوری در مقالات پژوهشی طلبه ها هستیم، آثار پژوهشی از نظر کیفی ارتقا یافته و فعالیت های پژوهشی طلبه ها به دور از کپی برداری و نسخه برداری انجام می شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان به برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کارگاه ها فرصتی برای ارتقای فعالیت های پژوهشی طلبه و هدایت این فعالیت ها به سمت نیازهای جامعه است.

وی اظهار داشت: در راستای هدفمند شدن فعالیت های پژوهشی و هدایت به سمت نیازهای جامعه، حوزه علمیه استان لرستان تفاهم نامه هایی با مراکز علمی و آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی دارد.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: برای هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی و اینکه این اقدامات با انگیزه و هدفمند باشند، فعالیت های پژوهشی بومی سازی می شوند و به سمت وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نیازهای جامعه هدایت می شوند.

عدم تأمین اعتبار، از آسیب های پیش روی تولید علوم دینی

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به وود آسیب هایی سر راه تولید علم دینی عنوان کرد: یکی از این آسیب ها عدم تأمین اعتبار برای علوم پژوهشی است.

وی اظهار داشت: حمایت و تشویق پژوهشگر و فراهم ساختن زیرساخت ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری لازمه رشد و تقویت فعالیت های پژوهشی و تولید علم است.

حجت الاسلام میناپور بیان کرد: از جانب دشمن برنامه هایی طراحی شده که برای ضد فرهنگ و اهل بیت(ع) ارائه می شود و با ایجاد شبهات روی زحمات پژوهشگر اثر می گذارند و آسیب محتوایی روی فعالیت های پژوهشی بر جای می گذارند، از این رو مسؤولان و مدیران باید حمایت کنند و جلوی آسیب های پیش روی پژوهش را بگیرند./9451/ت۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات