۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۸۸۶۳۴
انجمن قرآنی تونس:

برابری سهم الارث، نقض تعالیم اسلام است

انجمن «هماهنگی ملی دفاع از قرآن، قانون اساسی و توسعه عادلانه» تونس اعلام کرد: لایحه برابری سهم ارث زن و مرد، نقض صریح آموزه‌های اسلام است.
تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد صالح ردید» سخنگوی رسمی انجمن هماهنگی ملی دفاع از قرآن، قانون اساسی و توسعه عادلانه تونس گفت: لایحه برابری در ارث میان زنان و مردان، مخالفت صریح با آموزه‌های اسلام، نقض منافع زنان، و تقسیم آشکار جامعه تونس است.
 
وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، افزود: این کار بیش از آن که در خدمت خانواده، فرد و جامعه باشد، تن دادن به برنامه‌های بیگانگان، دیکته‌های پارلمان اروپا و منشورهای بین‌المللی است که با قانون اساسی تونس مغایر است، و نوعی اجابت کردن خواسته‌های استعمارگران به‌ویژه فرانسه است.
 
وی افزود: مقدمه و فصل‌های قانون اساسی تونس (۱، ۶، ۱۴۵و ۱۴۶) تاکید می‌کند که دین رسمی کشور، اسلام است و احکام ارث نیز بخشی از آن به شمار می‌رود، و این احکام طبق قرآن و سنت احکامی قطعی و روشن است که تغییر،  بازنگری و یا کنار گذاشتن آن‌ها جایز نیست.
 
گفتنی است؛ محمد باجی قائد سبسی ، رییس‌جمهوری تونس لایحه برابری ارث را تابستان سال ۹۶ و همزمان با مراسم گرامیداشت روز زن در این کشور، پیشنهاد کرد شورای وزیران این کشور نوامبر ۲۰۱۸ (آذر سال جاری) این لایحه را به تصویب رساند که قرار است این لایحه طی هفته‌های آینده، در پارلمان تونس به رأی گذاشته شود.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات