۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۸۸۶۲۰
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت جهاد علمی و تبلیغی روحانیت به منظور پاسخگویی به شبهات دینی

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز شبهات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه وجود دارد که لازم است با آنها مقابله شود، گفت: حضور پررنگ تر مبلغان دینی در جامعه همچنین ارتباط سازنده تر با مردم می تواند از گسترش این آسیب ها جلوگیری کند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با مبلغان غرب استان، تبلیغ دین را مهم ترین رسالت پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: نبی مکرم اسلام به عنوان فرستاده خداوند متعال در یک شرایط سخت 13 سال به امر تبلیغ پیام خداوند پرداخت.

وی با بیان این که آنچه که امروز به عنوان اسلام در جهان نقش آفرینی می کند نتیجه تلاش های تبلیغی پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در ادوار مختلف تاریخ است، خاطرنشان کرد: امروز این رسالت مهم و خطیر بر عهده علما و روحانیان است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که تبلیغ در شرایط امروز جامعه بسیار سخت تر از گذشته است، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی آسان جامعه به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای، موفقیت در این عرصه نیازمند تلاش و مجاهدت علمی بیشتری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ معارف دین نیازمند ابزارهای مناسب است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید به گونه معارف دینی را به جامعه منتقل کنند که موجب پذیرش مخاطب قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رسالت انتقال مفاهیم دینی به جامعه از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: یک مبلغ اگر اصول تبلیغی را به خوبی رعایت نکند ممکن است تلاش تبلیغی او نتیجه عکس دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که هجرت مبلغان دینی به مناطق محروم و روستایی و زندگی در کنار مردم نوعی مجاهدت در راه خداوند متعال است که دارای اهمیت و ارزش معنوی بالایی است، خاطرنشان کرد: گسترش روز افزون ارزش های دینی در جامعه مرهون تلاش و مجاهدت شبانه روزی این مبلغان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت گسترش دایره فعالیت های تبلیغی در استان تأکید کرد و گفت: تلاش ما بهره گیری از همه ظرفیت ها به منظور پوشش تبلیغی بیشتر در استان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز شبهات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه وجود دارد که لزوم دارد با آنها مقابله شود، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ تر مبلغان دینی در جامعه و همچنین ارتباط سازنده تر با مردم می تواند از گسترش این آسیب ها جلوگیری کند./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات