۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۸۶۱۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقیق و پژوهش سبب نوآوری و تحول در حوزه می شود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تحقیق و پژوهش را لازمه نوآوری و تحول در حوزه دانست و گفت: توجه به مسأله پژوهش یکی از راه های عملی رسیدن به تحول در حوزه است.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در حوزه گفت: لازمه نوآوری و پیشرفت علمی در حوزه توجه به امر تحقیق و پژوهش است.

وی از حوزه های علمیه به عنوان پرچم دار نشر معارف دینی در جامعه یاد کرد و افزود: حوزه های علمیه به عنوان طلایه داران هدایت در جامعه اسلامی بیش از پیش نیازمند توجه به امر تحقیق و پژوهش هستند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تأکید بر این که باید با تدوین برنامه و چشم اندازی مشخص برای رونق پژوهشی در حوزه، خلأ موجود در این بخش را به حداقل برسانیم، تصریح کرد: مسأله تحقیق و پژوهش با اصل فعالیت های حوزه عجین شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که حوزه در عرصه پژوهش نباید از سایر مراکز علمی و آموزشی باز بماند، خاطرنشان کرد: سابقه تحقیق و پژوهش در حوزه بسیار طولانی است و این سند حسنه باید با برنامه ریزی و قدرت بیشتری دنبال شود.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که باید با یک برنامه ریزی اصولی و عمیق روحیه پژوهش در طلاب جوان حوزه بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: گسترش و تقویت پژوهش در حوزه مسیر تولید علم در این مراکز مهم علمی و آموزشی را هموارتر می کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، تحقیق و پژوهش را لازمه نوآوری و تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به مسأله پژوهش یکی از راه های عملی رسیدن به تحول در حوزه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه برای رسیدن به اهداف بلند خود باید اهتمام بیشتری نسبت به مقوله پژوهش داشته باشد، بیان داشت: به طور حتم عدم توجه به مسأله تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه مانعی در جهت پیشرفت و رونق علمی حوزه خواهد بود./۹۵۰/ت602/ب1

ارسال نظرات