۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

خودکفایی و پیشرفت علمی راه مقابله با تحریم‌ها است

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه علم سلطنت و قدرت می‌آورد و به انسان حاکمیت می‌بخشد، گفت: با پیشرفت و توسعه علمی و تکنولوژی است که ایران می‌تواند از تحریم‌های آمریکا هراس نداشته باشد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدا و کودکان مظلوم یمن که با حضور مسؤولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: انسان نباید از قرآن کریم فاصله بگیرد.

وی با استناد به نامه 69 امام علی(ع) ادامه داد: حضرت در این نامه قریب به 20 موعظه تربیتی و اخلاقی دارند که در خصوص یکی از آنان می‌فرمایند: به قرآن تمسک بجویید، قرآن کریم و پیامبر اسلام در قیامت از کسانی که قرآن را مهجور کرده‌اند شکایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تلاوت قرآن را یکی از مراحل تمسک به این کتاب شریف دانست و اظهار داشت: آیات الهی انسان را موعظه می‌کند و او را به انجام احکام الهی که شامل حلال‌ و حرام الهی می‌شود توصیه می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان‌های قرآن کریم، ابراز کرد: تمامی داستان‌های قرآن کریم حقیقی بوده و برای عبرت مردم بیان‌شده است.

وی انس با قرآن کریم را یکی دیگر از مراحل تمسک به این کتاب الهی بیان کرد و گفت: انس با قرآن باید در چند مرحله انجام شود که در مرحله نخست تلاوت قرآن کریم است که نیاز به یادگیری دارد تا انسان بتواند آیات قرآن را صحیح قرائت کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: متأسفانه امروز می‌بینیم دانش آموزان سالیان متوالی در مدارس قرآن آموزش می‌بینند اما زمانی که از آنان خواسته می‌شود قرآن بخوانند آن‌گونه که شایسته است قرآن را قرائت نمی‌کنند و این جای بسی تأمل است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه قرآن کریم در جان و روح انسان تأثیر بسیار مطلوبی دارد، گفت: خداوند می‌فرماید: ما اگر یک آیه از آیات قرآن کریم را به کوه نازل می‌کردم در او اثر می‌گذاشت؛ افراد بسیاری بودند که با یک آیه متحول شدند بنابراین یک آیه برای تحول و هدایت انسان کافی است.

وی دیگر مرحله تمسک به قرآن را فهم و تفسیر آیات بیان کرد و گفت: با تفسیر و فهم آیات است که آیات الهی در جان و روح انسان تأثیر گذاشته و مقدمه عمل به قرآن می‌شود. طبق صریح روایات؛ مبادا در عمل به قرآن دیگران از شما سبقت بگیرند، این کلام معصوم بیانگر اهمیت عمل به آیات قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بابیان اینکه علم سلطنت و قدرت می‌آورد و به انسان حاکمیت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: انسان عالم است که می‌تواند به دیگران حکومت ‌کند در غیر این صورت دیگران به او حکومت خواهند کرد؛ امروز نیز ایران با کسب علم و پیشرفت تکنولوژی است که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند و از تحریم‌های ظالمانه هراس نداشته باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات