۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۸۷۵۷۴
رحیم‌پور ازغدی:

بصیرت افزایی رسالت روحانیت در ۴۰ سالگی انقلاب است| شکست انقلاب شکست اسلام است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی رسالت روحانیت در ۴۰ سالگی انقلاب است، گفت: با زمین خوردن انقلاب به‌قدری اسلام سرکوب می‌شود که روحانیت تا قرن‌ها نمی‌تواند از اسلام برای مردم سخن بگوید.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در همایش ائمه جمعه و جماعات استان تهران با موضوع «رسالت روحانی انقلابی در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی» که در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی تنها به روحانیان مربوط نمی‌شود بلکه به‌کل تاریخ ایران و تاریخ شیعه، اسلام و جهان مربوط است.

وی با بیان اینکه شکست انقلاب برابر با شکست اسلام است، ادامه داد: انقلاب مانند سایر نهضت‌هایی که در طول تاریخ شکل گرفت نیست ازاین‌رو اگر انقلاب اسلامی زمین بخورد به فرمایش امام راحل اسلام سیلی خواهد خورد؛ با زمین خوردن انقلاب به‌قدری اسلام سرکوب می‌شود که روحانیت تا قرن‌ها نمی‌تواند از اسلام برای مردم سخن بگوید.

رحیم‌پور ازغدی مهم‌ترین رسالت طلاب و روحانیان در چهل‌سالگی انقلاب را ادامه خط انبیا و هدایت مردم از تاریکی به روشنایی دانست و اظهار داشت: عالمی که نتواند تاریکی را به روشنایی تبدیل کند نمی‌تواند رسالت خود را انجام دهد؛ مهم‌ترین رسالت روحانیت در 40 سالگی انقلاب روشن کردن  زندگی مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درصحنه بودن را از دیگر رسالت‌های خطیر روحانیت بیان کرد و گفت: کسی که غایب است نمی‌تواند روشن‌کننده راه باشد و پیام الهی را به مردم برساند و به آنان بفهماند تا انتخاب کنند.

وی بابیان اینکه امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی از اشتباهات شکست‌خورده نهضت‌های ماقبل مانند نهضت مشروطه، جنبش تنباکو نهایت بهره و استفاده را بردند، ابراز کرد: امام راحل می‌فرمایند من از علما و روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم اما خطری که بعد از خودم می‌بینم آن است که علما زهد و ساده زیستی را کم‌کم به بهانه‌های مختلف کنار بگذارند و از فقرا و مردم فاصله بگیرند؛ حضرت امام اشرافی گری و فاصله گرفتن از مردم را مهم‌ترین خطر برای انقلاب و جامعه روحانیت می‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: همچنین حضرت امام می‌فرمایند ائمه جمعه و امام جماعاتی که ممکن است عادی بیرون بیایند و ترور شوند تنها می‌توانند با محافظ خارج شوند اما باید از حداقل امکانات محافظتی استفاده کنند تا رابطه آنان با مردم قطع نشود در غیر این صورت اگر با ماشین گران قیمت و با هیاهو در ملأعام حاضر شوند و از مردم کناره گیری کنند چنین رفتاری حیثیت روحانیت را نابود می‌کند، اینان مایه آبرو نمی‌شوند، انسان باید نزد خداوند آبرو داشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه ساده زیستی و دوری از اشرافیت باید سیره روحانیت باشد، ابراز کرد: هیچ آفت و خطری دنیا و آخرت روحانیت را مانند توجه به رفاهیات، تشریفات، قدرت‌طلبی و ثروت‌اندوزی به مخاطره نمی‌اندازد.

وی افزود: روحانیت زهد گرا امتحان خود را در انقلاب اسلامی پس داده است اما امروز دشمنان با کمترین سوژه به اعتبار روحانیت ضربه می‌زنند ازاین‌رو روحانیان باید مراقب باشند به دشمنان سوژه و بهانه تخریب ندهند.

رحیم‌پور ازغدی بابیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی علما و مراجع نقش اساسی داشتند، ابراز کرد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی ما علمایی هم داشتیم که در پیروزی انقلاب امام را یاری نکردند و حتی برخی آخوندهای درباری از ساواک پول می‌گرفتند تا بالای منبر علیه حضرت امام سخن بگویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه روحانیت باید اهل تهذیب نفس باشد، گفت: کسانی که اهل تهذیب نفس هستند از آمریکا و استکبار هراسی به دل ندارند امام راحل انسانی مهذب بود که توانست در مقابل مستکبران بایستد.

وی اشرافی گری را مانع خدمت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: در چهل‌سالگی انقلاب طلاب و روحانیانی همچون شهید مدرس نیاز داریم تا بتوانند جهان را تکان دهند چرا که ایشان در شجاعت، قداست، زهد و دیانت بی‌نظیر بودند./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات