۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۷۵۴۲
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

انجمن های علمی بسترساز رونق پژوهشی در مدارس علمیه است

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انجمن های علمی یکی از بسترهای رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشارکت و حضور طلاب در برنامه ها و نشست های پژوهشی بیشتر شود.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان بر ضرورت برگزاری مستمر کارگاه های پژوهشی و نشست های علمی ویژه طلاب مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که مهارت های پژوهشی باید از پایه های نخست در مدارس علمیه به طلاب آموزش داده شود، افزود: عدم آشنایی طلاب با مهارت های تحقیق و پژوهش در سطوح بالا در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی طلاب است.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مباحث آموزشی در حوزه نباید از پژوهش جدا باشد، خاطرنشان کرد: اساتید مدارس علمیه در بیان مسائل آموزشی برای طلاب باید رویکرد پژوهشی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که متأسفانه هنوز برخی ضعف های پژوهشی در مدارس علمیه وجود دارد که باید با تلاش و همت مدیران و اساتید رفع شود، تصریح کرد: نادیده گرفتن تحقیق و پژوهش در برنامه های مدارس علمیه آینده علمی طلاب را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه در هیچ دوره ای از تحقیق و پژوهش جدا نبوده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل رشد علمی امروز حوزه ناشی از تلاش های تحقیقاتی و پژوهشی علما در طول تاریخ حوزه بوده است.

حجت الاسلام زارع بر ضرورت راه اندازی انجمن های علمی در مدارس علمیه استان تأکید کرد و گفت: همه مدارس علمیه باید راه اندازی انجمن های علمی را به صورت تخصصی و با حضور طلاب علاقه مند و مستعد دنبال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که انجمن های علمی یکی از بسترهای رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه است، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا مشارکت و حضور طلاب در برنامه ها و نشست های پژوهشی بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه نباید نسبت به تحقیق و پژوهش بیگانه باشد، تصریح کرد: این وظیفه مدیران و اساتید مدارس علمیه است که با برنامه ریزی مناسب علاقه و تمایل طلاب به تحقیق و پژوهش را تقویت کنند./۹۵۰/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات