۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۷۵۳۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

فاصله گرفتن روحانیان از مردم هدف اصلی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: فاصله گرفتن طلاب و روحانیان از مردم خواست و هدف اصلی دشمن است که هیچ گاه نباید محقق شود.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان بر ضرورت توجه مدیران مدارس علمیه به آیین نامه های ابلاغی از مرکز تأکید کرد و گفت: همه برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و اخلاقی مدارس علمیه باید در راستای اهداف بلند مدت حوزه باشد.

وی با بیان این که خدمت در حوزه های علمیه توفیق بزرگی است که امروز نصیب ما شده است، افزود: حوزویان همواره با خلوص نیت و بدون چشم داشتی در مسیر ترویج و گسترش معارف دینی گام برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که حوزه های علمیه با وجود جایگاه مؤثر و محوری که در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی داشتند اما هیچ گاه وابسته به دولت نبوده و نیستند، تصریح کرد: حوزه با حفظ استقلال خود در سال های اخیر به پیشرفت های ارزشمندی دست یافته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس علمیه با حداقل امکانات آثار و برکات ارزشمندی را از خود در جامعه اسلامی به یادگار گذاشتند، خاطرنشان کرد: امروز این آثار در عرصه های مختلف دینی و علمی کاملاً مشهود است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ارزش های دینی و معنوی با تلاش و مجاهدت حوزه و روحانیت حفظ و گسترش یافته است، تصریح کرد: حوزه های علمیه همواره ادامه دهنده مسیر ارزشمند ائمه معصومین(ع) بوده اند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز وظیفه حوزه های علمیه به دلیل حساسیت ها و چالش هایی که وجود دارد بسیار سنگین تر از گذشته است، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی با شبهات بسیاری از سوی دشمنان مواجه است که این مسأله نیازمند تلاش علمی و تبلیغی بیشتر حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب به صورت شبانه روزی مشغول تبلیغات منفی و شبهه پراکنی هستند، بیان داشت: حوزه های علمیه باید با تلاش و مجاهدت علمی در جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز حضور در صحنه طلاب و روحانیت پیش از هر زمان دیگری احساس می شود، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن طلاب و روحانیان از مردم خواست و هدف اصلی دشمن است که هیچ گاه نباید محقق شود./۹۵۰/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات