۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۵۲۷

هم اندیشی اساتید اخلاق حوزه در قم

هم اندیشی اساتید اخلاق اعزامی به مدارس علمیه با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه در شهر مقدس قم برگزار شد.
ملکی معاونت تهذیب

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در هم اندیشی  اساتید اخلاق اعزامی به مدارس علمیه که امروز در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، گزارشی از روند فعالیت ها و برنامه های معاونت ارائه کرد و گفت: پیگیری برپایی و اطلاع رسانی دروس اخلاق حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، خرازی، مصباح یزدی، استادی و شب زنده دار انجام شد و با استقبال کم نظیر طلاب و خانواده معظم آنها مواجه گردید.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ادامه داد: حضور حجت الاسلام و المسلمین همتیان در مدارس علمیه قم به صورت روزانه که هر روز در دو مدرسه حضور پیدا کرده و با کادر مدیریتی و طلاب جلسات جداگانه برگزار می کنند و ارائه این الگو به استان های دیگر و درخواست از مدیریت های حوزه های استانی جهت اجرای چنین برنامه ای از اولویت های معاونت تهذیب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: برگزاری جلسات متعدد با ده ها نفر از بزرگان حوزه و استفاده از نظرات و توصیه های ایشان در خصوص مسائل تهذیبی و تربیتی طلاب و انجام هماهنگی جهت استفاده طلاب از محضر این بزرگان از اقدامات موثر و ارزشمند معاونت می توان یاد کرد.

وی افزود: تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه جامع تربیتی و برگزاری جلسات متعدد با مدیران مدارس علمیه قم و شهرستان­ها جهت اجرا، اصلاح و تکمیل هر چه بیشتر این برنامه را از دیگر برنامه های معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه عنوان کرد.

در ادامه نیز جمعی از اساتید نظرات خود را در خصوص آسیب های اخلاقی و راهکارهای مربوطه مطرح کردند.

حجت الاسلام جعفر ناصری اصفهانی افزود: در موضوع تربیت اخلاقی و معنوی طلاب محتاج یک نظام فکری اخلاقی هستیم تا پس از تهیه و تدارک یک مهندسی اخلاقی، به تربیت طلاب حوزه های علمیه بپردازیم و الا هر کسی از ظن خود به تربیت می پردازد که محل آسیب خواهد بود.

در پایان این نشست معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در جمع بندی سخنان اساتید اخلاق گفت: همانطوری که اساتید هر کدام به نحوی اشاره کردند، در تربیت اخلاقی و معنوی طلاب اساس کار «مدیر مدرسه علمیه» و«اساتید » هستند که می بایست خودشان به عنوان یک الگوی اخلاقی و معنوی در پیش روی طلاب و جلوی چشم آنها باشند و در غیر این صورت دروس اخلاق اثر کمی خواهند داشت و امر تربیت اخلاقی و معنوی طلاب دچار اختلال جدی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: بنا داریم این نشست ها را با هدف «ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت های اخلاقی معاونت تهذیب و تربیت» و «استفاده از نظرات و راهنمایی های اساتید اخلاق» به صورت منظم هر چند ماه یک بار برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: از مدیر حوزه های علمیه تقاضا داریم در انتخاب مدیران مدارس و اساتید، تأثیرگذار بودن در مسائل اخلاقی و دارای شخصیت اخلاقی بودن افراد، اصل قرار گیرد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات