۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۸۷۵۱۷

نامه حماس به اتحادیه اروپا

حماس در نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد رأی مثبت به پیش‌نویس قطعنامه ضدمقاومتی آمریکا در مجمع عمومی، پیامدهای خطرناکی برای مسأله فلسطین و امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.
اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، آمریکا قصد دارد در پایان هفته جاری پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه حماس و مقاومت به مجمع عمومی سازمان ملل ببرد. در همین راستا «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی حماس طی دو روز اخیر چندین تماس با مقامات کشورهای مختلف داشت و از آنها خواست جلوی این اقدام آمریکا گرفته شود.

جنبش حماس در ادامه اقدامات خود در این زمینه، نامه‌ای به «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت و تأکید کرد این قطعنامه پیامدهای خطرناکی بر مسأله فلسطین و نیز ثبات و امنیت منطقه دارد.

در بیانیه‌ای که حماس در این باره صادر کرده، آمده نامه‌ای برای خانم فدریکا موگرینی درباره طرح آمریکا علیه مقاومت فلسطین فرستاده و در آن میزان خطرات این اقدام در صورت عملی شدن، شرح داده شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در متن این بیانیه آمده است:

«در تاریخ 2018/11/27 برای شما به عنوان کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد نامه‌ای فرستادیم و درباره قصد آمریکا برای صدور قطعنامه‌ای در راستای محکوم کردن مقاومت فلسطین و در مقدمه آن حماس توضیح دادیم. در نامه خود بر حق برای دفاع از خود به عنوان ملتی تحت اشغال، پاسخ به حملات رژیم اشغالگر تا تحقق آزادی، استقلال و ایجاد دولت فلسطین با مرکزیت قدس تأکید کردیم و این همان چیزی است که دهها قطعنامه بین‌المللی بویژه در مسأله فلسطین، آن را تضمین می کند.

اما درباره تنش اخیر در نوار غزه، همه می‌دانند که رزِم صهیونیستی بعد از کمتر از 48 ساعت از توافقات برای آتش‌بس، وارد خانیونس در نوار غزه شد و هفت فلسطینی را کشت (به شهادت رساند) علاوه بر آن، تعدادی از زیرساخت‌ها و زمین‌های زراعی را بمباران کرد؛ اینها پاسخ‌گویی منظم مقاومت را می‌طلبید که با مسؤولیت‌پذیری کامل و همزمان با تلاش‌ها برای بازگشت به مذاکرات آتش‌بس با نظارت مصر انجام شد.

ما از منابع مختلف شنیده‌ایم که دولت آمریکا به سختی تلاش می‌کند کشورهای بیشتری را برای رأی مثبت به قطعامه مذکور جذب خود کند و با تمام ابزارهای ممکن در این زمینه تلاش می‌کند؛ به اطلاع ما رسیده که اتحادیه اروپا پس از به توافق رسیدن با آمریکا بر سر یک ساختار جدید اصلاح شده، می‌خواهند به این قطعنامه آمریکا رأی مثبت دهند اما واضح است که اصلاحات مذکور، ظاهری است و تغییری در اصل قطعنامه که بر پایه جانبداری کامل از رژیم اشغالگر ، محکومیت مقاومت فلسطین و در تناقض شدید با تمام قطعنامه‌های بین‌المللی بنا شده، ایجاد نمی‌کند.

ما امیدواریم که شما توجه داشته باشید تصویب این قطعنامه ، پیامدهای خطرناکی چه درباره مسأله فلسطین و چه در زمینه ثبات و امنیت منطقه خواهد داشت.

تصویب این قطعنامه پوششی برای تل آویو می‌شود تا تجاوزش علیه ملت فلسطین بویژه در نوار غزه را ادامه دهد، هر کسی به نفع این قطعنامه رأی دهد مسؤولیت‌های قانونی و اخلاقی در هر حمله‌ای علیه ملت ما را بر عهده خواهد داشت».

حماس در ادامه تأکید کرد اشغالگری و حمله مستمر علیه ملت فلسطین ، عین تروریسم است و این رژیم صهیونیستی است که مستحق محکوم شده است نه مقاومت. باید میان مقاومت علیه رژیم اشغالگر –که حقی مشروع است- و تروریسم تمایز قائل شد.

این جنبش فلسطینی در پایان از اتحادیه اروپا درخواست کرد به قطعنامه مذکور رأی منفی دهد و با رویکردهای جانبدارانه و ویرانگر آمریکا همراه نشود.

منبع: فارس

ارسال نظرات