۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۷۵۱۴
حجت الاسلام دانش خبر داد؛

نخستین حضور دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش

حجت الاسلام دانش از نخستین حضور دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه پژوهش و فن آوری خبر داد و به برگزاری نشست ها و گفت و گوی آزاد پیرامون سیاست ها و تصمیمات شورای عالی اشاره کرد.
حجت الاسلام مجتبی دانش

حجت الاسلام مجتبی دانش، کارشناس روابط عمومی و رسانه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بر اساس سیاست های شورای عالی حوزه علمیه خراسان و نیز به خاطر مباحث تحول خواه مقام معظم رهبری و مطالبه ای که ایشان در باب تحول حوزه به سمت یک حوزه انقلابی و حوزه تمدنی از این نهاد دارند در این نمایشگاه حضور یافته و نشست علمی با عنوان حوزه و آینده را برگزار می کنیم.

حجت الاسلام دانش بیان داشت: فعالیت های غرفه دبیرخانه در این نمایشگاه در چند بخش متمرکز خواهد بود که معرفی فعالیت های شورای عالی و دبیر خانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در کنار تبیین بخشی از این عملکرد، یکی از آن موارد است.

وی افزود: تلاش برای مطالعات پیرامونی در بخش حوزه و آینده یکی از دغدغه های بخش مطالعات راهبردی دبرخانه شورای عالی است که وظیفه پژوهش و مطالعه در این زمینه را به عهده دارد این بخش با معرفی حوزه تمدنی که  شامل چهار زیست بوم اصلی و بیست پروژه تعریف و طراحی شده توانسته است گامهای مهمی را در بخش علمی برداشته و برای تحقق آن در یک بازده زمانی پنج ساله در جهت شکل گیری  حوزه تمدن ساز قدم بر می دارد.

کارشناس رسانه و روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی گفت: نشست علمی "حوزه علمیه و آینده" از رویکردهای نسبتا مغفول و البته مهم درعرصه سیاستگذاری هاست که در بخش مطالعات راهبردی دبیرخانه شورای عالی به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام دانش افزود: این نشست علمی با حضور حجت الاسلام پیروزمند و حجت الاسلام واسطی و مشاور علمی آستان قدس جناب آقای دکتر مهدی نژاد در روز پنجشنبه 15 آذر ماه در محل نمایشگاه پژوهش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نشست به اهمیت و ضرورت، توجه ویژه به مسائل نوپدید آینده و کلان روندهای تاثیر گذار آن در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های امروز حوزه های علمیه پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام دانش بیان داشت: حوزه علمیه آینده می بایست با درک حرکت تمدنی نظام اسلامی و دیده بانی درست متغییرهای تاثیرگذار آینده در بازه زمانی کوتاه سعی کند سیاست های خود را به سوی تحقق یک حوزه تمدنی فعال سوق دهد.

وی در پایان گفت: آنچه روشن و آشکار است اینکه نه دنیا و نه جامعه اسلامی ایران تا ابد منتظر تغییر و تحول مطلوب و مورد انتظار حوزه علمیه نخواهند ماند! اگر اقدامات تمهیدات مورد نیاز از سوی مسئولان حوزه به کندی یا در خلاف جهت روندها و مسائل آینده صورت بگیرد سبب بروز خطرات جدی و آسیب زا خواهد بود./۹۳۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات