۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۵۱۱
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان:

شوراي فرهنگ عمومي رصدخانه فرهنگي است

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان شوراي فرهنگ عمومي را رصد خانه فرهنگي منطقه دانست و گفت: شوراي فرهنگ عمومي يك قرارگاهي است كه مي تواند با ديده باني و مديريت نسبت به مسائل خرد و كلان حوزه فرهنگ بپردازد.
نمكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، ميثم نمكي پيش از ظهر امروز در چهل و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي كاشان و نخستين جلسه اين شورا در سال جاري، گفت: شوراي فرهنگ عمومي يكي از شوراهاي اصلي و مهم كشور و زير مجموعه شوراي عالي فرهنگي است كه مصوبات اين شورا در حكم قانون است.

وي ابراز اميدواري كرد، تصميماتي كه در اين نشست اتخاذ مي شود بتواند در جريان سازي فرهنگي و در انسجام فرهنگي و برنامه ريزي فرهنگي شهرستان تأثيرگذار باشد تا اين حوزه با برنامه و نگاه كارشناسانه بيشتر به اهداف خود برسد.

نمكي شوراي فرهنگ عمومي را رصد خانه فرهنگي منطقه دانست و عنوان كرد: شوراي فرهنگ عمومي يك قرارگاهي است كه مي تواند با ديده باني و مديريت نسبت به مسائل خرد و كلان حوزه فرهنگ پرداخته و به دستاوردهاي مورد نظر شوراي فرهنگ عمومي‌كاشان برسد.

وي با اشاره به اينكه براي رسيدن به يك مديريت مطلوب نياز به سياستگذاري فرهنگي مناسب است، گفت: شوراي فرهنگ عمومي شهرستان با اولويت بندي موضوعات فرهنگي در سطح شهرستان و ضرورت هايي كه نياز است به آن پرداخته شود مي تواند مرجعيت خود را در حوزه فرهنگي و در حوزه سياستگذاري به منصه ظهور برساند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان در ادامه خواستار تشكيل كميته مشورتي در شوراي فرهنگ عمومي كاشان شد و گفت: مسائلي كه پيش از اين در شوراي فرهنگ عمومي كاشان مطرح شده  را بايد به راي گذشته و نظرات اصلاحي را اعلام و به عنوان مصوبه شورا ابلاغ شود.

نمكي در ادامه با اشاره به تغيير دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور و انتصاب سيد محمد رضا موالي زاده به اين سمت، ابراز کرد: با تغيير دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور يك رويكرد كشوري به حوزه موضوعات و محورهاي شوراي فرهنگ عمومي كشور اضافه و ابلاغ شد كه 16 سرفصل را به عنوان را سرفصل هاي موضوعي شوراي فرهنگ عمومي كشور تعريف كرده تا اين سرفصل ها در اولويت كار شوراهاي فرهنگ عمومي كشور قرار داشته باشد.

وي، گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي، سرمايه اجتماعي، اخلاق عمومي، زنان و خانواده، بهداشت سلامت و نشاط اجتماعي، آسيب هاي اجتماعي، دين و فرهنگ، روح ملي، ايثار و شهادت، مصرف فرهنگي، محيط زيست، معماري و شهرسازي و سرفصل فضاي مجازي را از جمله 16 سرفصل موضوعي شوراي فرهنگ عمومي كشور اعلام كرد.

نمكي گفت: اين سرفصل ها بيانگر اين است كه ما با منظومه اي از مجموعه موضوعات مختلف فرهنگي روبرو هستيم كه هر موضوع بايد در جاي خودش به آن پرداخته شود تا اشراف به جامعيت حوزه فرهنگ داشته باشيم.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان يادآور شد: نخستين سرفصل در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان به طرح هاي ترويج ايثار و شهادت اختصاص داده شده است./1307/پ602/ب1

ارسال نظرات