۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۴۷۸
معاون پژوهش حوزه علمیه همدان:

فشردگی برنامه آموزشی در حوزه مانع انجام کار پژوهشی است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان گفت: فشردگی برنامه آموزشی در حوزه علمیه مهمترین مانع برای انجام کار پژوهشی است.
بنیاد پژوهش ها

حجت الاسلام محسن غلامی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار کرد: طلاب در مدارس علمیه همدان به دو صورت درسی و آزاد با کار پژوهشی ارتباط دارند که از همان آغاز تحصیل تا پایان پایه دهم تحقیق و پژوهش در قالب واحدهای درسی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره علامه حلی فرصت مناسبی برای طلاب است تا به صورت آزاد به تولیدات پژوهشی بپردازدند که امسال در مجموع طلاب خواهر و برادر 340 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام غلامی فشردگی برنامه آموزشی در حوزه علمیه را مهمترین مانع برای انجام کار پژوهشی  دانست و گفت: در حوزه‌های علمیه آموزش بر پژوهش غلبه دارد و طلاب باید وقت زیادی را صرف کلاس، مباحثه و مطالعه کنند و زمان کمتری برای انجام کار پژوهشی  برای آنها باقی می ماند.

وی خاطرنشان کرد: این مانع باید از سوی مرکز مدیریت قم برداشته شود تا طلاب در ده سال اول فرصتی مناسب برای پرداختن به تولیدات پژوهشی داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان در ادامه سخنان خود، پرداختن به پژوهش های کاربردی را مهم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در زمینه پژوهش ها و تولیدات علمی خلأ نداریم اما باید به دنبال پژوهش های کاربردی که نیازهای اجتماعی را رفع کند، بیشتر رفت و پژوهشگران دینی این امر را مورد توجه قرار دهند./۹۷۹/ت602/ب1

ارسال نظرات