۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۸۷۴۷۵

آمار سنای آلمان از حمله به مساجد برلین

سنای آلمان آماری منتشر کرد که نشان می‌دهد ۱۴ مورد از حملات به مساجد برلین در سال ۲۰۱۶ ثبت شده است.
برلین

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس آماری که سنای آلمان منتشر و رایزنی فرهنگی ایران در برلین آن را ترجمه کرده‌ است، وضعیت امنیت مساجد برلین از سال ۲۰۱۶ تغییر زیادی نداشته و نمی‌توان گفت که در حال حاضر خطر جدی‌ای مساجد برلین را تهدید می‌کند.

پلیس آلمان در مجموع ۱۴ مورد حمله به مساجد برلین را به عنوان «جرایم با انگیزه سیاسی» ثبت کرده که اکثر آنها از سوی  راست‌گرایان افراطی انجام شده است. به گفته پلیس جریان‌های ایدئولوژیک خارجی نیز مسؤول سه حادثه هستند.

علاوه بر این موارد، در سال ۲۰۱۶ بسته‌ای برای مسجد «مولانا» در برلین ارسال شد که می‌تواند در قالب جرم با انگیزه سیاسی شناخته شود. در بسته‌ای که برای مسجد ارسال شده بود، نیمی از سر بریده شده خوک وجود داشت. در همان سال یکی از مدارس ابتدایی در برلین کارت‌پستالی با محتوای ضداسلامی دریافت کرد؛ به مسجد «سهیلیک» نیز چندین بار حمله  شد. در این میان نباید آتش‌سوزی یکی از نهاد‌های فرهنگی ترکی در این شهر را فراموش کرد.

براساس گزارش «نوین روهر تسایتونگ» در سال گذشته ۱۰۶۹ حمله به مسلمانان و نهادهای اسلامی در آلمان انجام شد؛ این آمار را وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب سبز در بوندستاگ منتشر کرده است.

همچنین احزاب چپ از مسؤولان دولت فدرال خواسته‌اند که آمار مربوط به اسلام‌هراسی و جنایات علیه مسلمانان را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ اعلام کنند. براساس پاسخی که اداره جنایی فدرال داده است، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در مجموع ۱۲۴ جرم به انگیزه اسلام‌هراسی گزارش شده است و در هشت مورد هشت نفر برای دشمنی با اسلام مجروح شده‌اند.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات