۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۸۷۴۷۴

آغاز هفته ملی قرآن الجزایر

بیستمین برنامه «هفته ملی قرآن» در استان «وهران» الجزایر واقع در غرب این کشور آغاز شد.
الجزایر

به گزارش خبرگزاری رسا، بیستمین هفته ملی قرآن الجزایر به همت وزارت اوقاف و امور دینی این کشور و با حمایت رییس‌جمهور الجزایر در استان وهران این کشور آغاز شد.
 
در آیین افتتاحیه این مراسم، شماری از شخصیت‌های قرآنی، دینی و فرهنگی، تعدادی از مسئولان دولتی و نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک در الجزایر حضور داشتند.
 
عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس‌جمهور الجزایر، به مناسبت آغاز بیستمین دوره هفته ملی قرآن کریم در استان وهران در پیامی که از سوی وزیر اوقاف این کشور قرائت شد، اعلام کرد: کشور الجزایر امروز در حال بهره‌مندی از ثمره منشور صلح و وفاق ملی است که مبنا و اصل ثابت قانون اساسی این کشور را تشکیل می‌دهد.
 
رییس‌جمهور الجزایر در ادامه این پیام افزود: وفاداری نخبگان به دولت کمک کرد که مانع ترویج گفتمان نفرت و تقسیمات فرقه‌ای و مذهبی شود.
 
وی تأکید کرد: درست نیست که بحث‌ و جدل‌های خشک و شبهه‌آمیز باعث فراموش شدن تاریخ و گذشته ما از سوی فرزندانمان باشد، فرزندان ما باید با گذشتگان خود که در این کشور مرجعیت دینی قوی را براساس قرآن، سنت و میانه‌روی تأسیس کردند آشنا شوند.
 
مسابقات ملی حفظ، تفسیر و تجوید قرآن با مشارکت ۴۵ شرکت‌کننده از سراسر الجزایر و سمینار علمی «وفا در قرآن» از جمله برنامه‌های بیستمین هفته ملی قرآن در استان وهران الجزایر است.

 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات