۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۰
کد خبر: ۵۸۷۴۳۹
عجمی:

وجود ادیان مختلف عامل شکاف در اسرائیل است | یکی از مشکلات مهم اسرائیل بحث تناقضات فرهنگی است

از طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیا گفت: یکی از مشکلات مهم اسرائیل بحث تناقضات فرهنگی است؛ یهودیان اسرائیل به طور یکپارچه یهودی نیستند و به چند مدل تقسیم می‌شوند.
زوال اسراییل زوال اسراییل زوال اسراییل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی عجمی و مسعود امینیان طلاب پایه پنجم مدرسه علمیه خاتم الاوصیا در تحقیقی، افول و زوال رژیم صهیونیستی را مورد پژوهش قرار دادند که امروز در جلسه‌ای در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ارائه آن پرداختند.

عجمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره موضوع زوال رژیم صهیونیستی، گفت: لازم بود برای تحقیق و پژوهش در این زمینه به منابع اینترنتی رجوع کنیم که جهت دهی نداشته باشند، در این میان بهترین منابع را سایت‌ها و مآخذ غربی(دشمن)، اسرائیلی و سازمان ملل دیدیم.

وی در بررسی مهاجرت‌هایی که طی سال‌های مختلف به فلسطین اشغالی شده است، گفت: بافت جمعیتی اسرائیل از کشورهای مختلف است؛ یهودی‌هایی که بعد از ۱۹۹۰ وارد سرزمین اشغالی شدند با انگیزه‌های دینی وارد این کشور شدند اما سایر یهودیان با انگیزه مادی و زندگی بهتر آمدند و دفاع از کشور برای آنها اهمیت چندانی نداشت.

عجمی اظهار داشت: یهودیان طی سال‌های متمادی از کشورهای مختلفی مانند اتحاد جماهیر شوروی، اروپا، آفریقا و... وارد سرزمین فلسطین شده‌اند؛ هدف جمهوری اسلامی جنگ با اسرائیل نیست بلکه هدف این است که بدون جنگ، با کاهش رشد مهاجرت، سرمایه انسانی صهیونیست‌ها را از آنها بگیرد تا این رژیم غاصب رو به فروپاشی بگذارد.

وی افزود: اقداماتی مانند تظاهرات برای اسرائیل خط قرمز نیست زیرا آنها به دنبال احساس امنیت و آرامش مردم در کشورشان هستند بنابراین هدف ما باید این باشد که این حس امنیت را از بین ببریم.

عجمی در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات مهم اسرائیل بحث تناقضات فرهنگی است و یهودیان اسرائیل به طور یکپارچه یهودی نیستند و به چند مدل تقسیم می‌شوند؛ هنوز ۴ درصد از جمعیت اسرائیل، مسلمانانی هستند که اسرائیل نتوانسته آنها را به خارج کوچ دهد.

وی افزود: ۲ درصد از اسراییل را مسیحیان و یک درصد را سایر ادیان تشکیل می‌دهند؛ یک مدل از یهودیان که به آنها هیلونی می‌گویند، سکولار هستند و اعتقادی به ادغام دین و سیاست ندارند؛ گروه دوم مذهبی‌های سنتی هستند که تحت الحرک هستند.

عجمی در ادامه بیان داشت: مدل سوم اولترا ارتدوکس هستند و به شدت به حکومت دینی وابسته و مشتاق اجرا شدن دین یهود در جامعه هستند؛ موارد ذکر شده، به عنوان عامل شکاف بسیار مهم در جامعه اسرائیل است.

امینیان در ادامه ارائه تحقیق، با ذکر تاریخچه ای از تاریخ یهود و اشغال سرزمین فلسطین، گفت: یکی از روحانیون یهودی به نام رابی معتقد است اسرائیل، دین را سرپوشی برای مفاسد خود قرار داده است.

وی درباره پیشگویی قرآن کریم راجع به نابودی اسرائیل، ابراز داشت: خداوند متعال در آیات ۴ الی ۸ سوره مبارکه اسراء به نابودی و زوال اسرائیل در دو نوبت اشاره می‌کند که مرتبه اول آن سال‌ها پیش اتفاق افتاده است.

امینیان در ادامه بیان داشت: از سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۵ به چند دلیل اقتصاد اسرائیل ضعیف شد که از جمله علل آن جنگ موسوم به رمضان با اعراب در سال ۱۹۷۳، افزایش قیمت نفت، کاهش سرمایه های خارجی به علت وقوع جنگ و فقدان بازار فروش اسرائیل بود.

وی در ادامه افزود: اسرائیل برای رفع مشکلات اقتصادی خود به کنترل تورم، کنترل هزینه‌های دولتی و دریافت کمک‌ از آمریکا پرداخت که در نهایت سبب اصلاح و رشد اقتصاد بعد از سال ۱۹۸۵ شد اما انتفاضه در فلسطین سبب ناامنی و از بین رفتن مسیر سرمایه گذاری ها در اسرائیل شد.

امینیان اظهار داشت: از دیگر اقدامات اسرائیل برای رفع مشکلات اقتصادی انجام امور کشاورزی بود؛ پس از رونق اقتصاد، اسراییل صادرکننده سلاح‌های جنگی و شیمیایی شد زیرا می‌دانست در آینده باید با دشمنان روبرو شود.

وی افزود: سالها بعد از هلوکاست اسراییل مدعی شد و از آلمان بابت سوختگان هلوکاست غرامت خواست؛ آلمان به جرم یهودآزاری مجبور به پرداخت جریمه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات مالی از سوی آمریکا به اسرائیل و سرمایه گذاری شرکت‌های آمریکایی در این سرزمین سبب رونق اقتصادی اسرائیل بود؛ اسرائیل از جمله کسانی بوده است که اهداف آمریکا را برای ایجاد ناامنی در منطقه دنبال می‌کند./۹۶۹//۲۰۲/خ

 

ارسال نظرات