۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۸۷۴۳۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

جهت گیری رسانه و فضای مجازی در نقطه مقابل دشمن باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه جهت گیری رسانه باید صحیح، منطقی و انقلابی باشد، گفت: جهت گیری رسانه و فضای مجازی در نقطه مقابل دشمن باشد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، امشب در دیدار با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، خبرنگاری را رسالتی خطیر دانست و گفت: خدا را بر این شغل شاکر باشید.

وی با اشاره به اینکه فکر، اندیشه، قلم و بیان است که خدای متعال به آن سوگند یاد کرده است و در اسلام بسیار ارزشمند است، افزود: اینکه خدای متعال به شما نعمت بیان، قلم و نعمت خرد و اندیشه داده است، شما با فکر و اندیشه سر و کار دارید، باید قدر آن را بدانید.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه فصل ممیز انسان ها با سایر موجودات است، مسأله تفکر و تعقل ارزشمندترین چیز در قرآن است که خدای متعال این نعمت را به شما اصحاب رسانه داده است.

برترین عبادت اندیشه ورزی است

وی برترین عبادت را اندیشه ورزی خواند و ادامه داد: نتیجه فکر و اندیشه ورزی شما هدایت، معنویت، بصیرت و رسیدن به بیداری است، شما قلم می زنید و می خواهید جامعه در مسیر رشد قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: هدایت از گمراهی و اصلاح اعمال هدف شما از قلم زدن است، محصول فکر و اندیشه شما در قالب بیان، کلام و نوشته در اختیار افراد قرار می گیرد و ابزار آن رسانه و فضای مجازی است.

امروز نیازمند مدیریت رسانه ها هستیم

وی با اشاره به اهمیت و رسالت رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز انتقال اطلاعات، عقاید، فرهنگ و مهندسی افکار عمومی کار رسانه و فضای مجازی است، رسانه امروز افکار عمومی را مهندسی می کند و اما نیازمند مدیریت رسانه ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه رسانه می تواند تهدید و یا فرصت باشد، افزود: رسانه می تواند تهدید امنیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باشد، رسانه فرصتی برای تبلیغ و ترویج ایده ها و آرمان ها است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب و جمهوری اسلامی باید به عنوان الگو در دنیا معرفی شود، اظهار داشت: یکی از ارزش های ما مسأله مهدویت است، از این ابزار رسانه و فضای مجازی استفاده کنیم و فرهنگ مهدویت را نهادینه سازیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه یک ایده می تواند مخاطب جهانی داشته باشد، ادامه داد: رسانه و فضای مجازی فرصتی برای معرفی است، از این ابزار استفاده کنیم و داشته های علمی، طبیعی و اقتصادی را معرفی کنیم، آنچه برای ما مایه مباهات و افتخار است را بزرگ نمایی و برجسته کنیم.

رسانه به کار خود اعتقاد و ایمان داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه خودتان را باور کنید بر کارتان اعتقاد و ایمان داشته باشید و بدانید هرکدام از شما یک رسانه تأثیر گذار و مفید هستید، افزود: اکنون در انجام رسالت مسؤولیت داریم و از رسانه و فضای مجازی باید برای ترویج و تبیین مبانی دینی و انقلابی بهره مند شویم.

رسانه جهت گیری صحیح، منطقی و انقلابی داشته باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه جهت گیری صحیح، منطقی و انقلابی داشته باشیم، ابراز داشت: جهت گیری در مسیر اسلام، ولایت و رهبری و جهت گیری در مسیر منافع استان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه همدیگر را تخریب نکنید، افزود: نقد با تخریب تفاوت دارد، رهبری روی آن تکیه کرده است و فرمود جهت گیری رسانه و فضای مجازی در نقطه مقابل دشمن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان کرد: جهت گیری دشمن تضعیف ارزش های دینی و انقلابی است، تضعیف روحیه انقلابی مردم، دشمن به دنبال ایجاد یأس، ناامیدی و تفرقه است، سیاه نمایی، تیره و تار نشان دادن وضعیت کشور هدف دشمن است و باید به این موارد توجه داشت.

وی بیان کرد: نادیده گرفتن پیشرفت ها و موفقیت ها، تمسخر، ترویج فساد و بی بند وباری، ایجاد شبهه در ذهن جوانان از اهداف دشمن است و جهت گیری رسانه باید صحیح، منطقی و عقلانی باشد.

رسالت رسانه قلم زدن در جهت همگرایی و هم افزایی است

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه رسانه های استان لرستان منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال می کنند، عنوان داشت: انتظار ما از رسانه این است که سبک زندگی دینی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، تلاش مسؤولان، همگرایی و هم افزایی برای پیشرفت و توسعه، انعکاس مطالبات مردم را تبدیل به مطالبه عمومی کنند.

پرداختن به مسأله شکست ناپذیری انقلاب اسلامی وظیفه رسانه است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه پرداختن به موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی توانمندی ها و مشکلات رسالت رسانه ها است، افزود: از سلطه آمریکا و انگلیس 40 سال است که خارج شده ایم و درانقلاب اسلامی نگذاشتیم ایران اسلامی تجزیه شود و این اقدامی بی نظیر است، این به معنای شکست ناپذیری است، در چهل سالگی انقلاب باید اقتدار و شکست ناپذیری جمهوری اسلامی را برجسته کنیم،

وی یادآور شد: هشت سال در جنگ سخت و جنگ نرم پیروز شدیم، انقلاب مخملی نتوانست موجب شکست انقلاب شود، در برابر تروریست ها و داعش پیروز شدیم، در طول این 40 سال دولت های متفاوتی سرکار آمدن اما از آرمان ها و اهداف انقلاب عقب نشینی نکردیم و این ها همان شکست ناپذیری ما است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در طول این 40 ساله عمر انقلاب ما پیروز شدیم و قدرت گرفتیم و آمریکا روبه افول است، افزود: رسالت رسانه  بیان واقعیت ها و دادن روحیه امید به مردم است، مسأله مقاومت ملت ایران از دیگر مسائلی است که رسانه باید به آن بپردازد مقاومت رسالت اهل بیت(ع) است./9451//۶۰۱/خ

 

ارسال نظرات