۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۸۷۴۱۶
آیت الله نوری همدانی:

بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب است | حکومت اسلامی نباید فقر فرهنگی و مالی داشته باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی پدیده بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب دانست و گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت امام راحل مردم منطقه و جهان بیدار شده اند و تن به ظلم نمی دهند.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از حقوقدانان بسیجی با بیان این که راه تفقه در دین بسیار پر زحمت است، خطاب به حاضران در جلسه ابراز داشت: تفقه به معنای تسلط بر فقه و یادگیری کامل آن همت، اراده، جدیت و تلاش بسیاری می خواهد و کسانی که تنبل باشند در این مسیر موفق نخواهند شد، بنابراین باید با اراده و جدیت راه را به مقصد برسانید.

این مرجع تقلید به تبیین ابعاد تفقه در دین از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: تفقه در دین شامل موارد و موضوعاتی همچون معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی و حقوقی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و جهادی می شود.

وی در ادامه با بیان این که امروز معارف حکومتی به وسیله یک فقیه فرزانه و یک قهرمان علم و ادب و بیان و یک جهادگر بسیار پر قدرت، امام خامنه ای در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از تثبیت دین اسلام بعد از سال ششم هجرت به همه سلاطین نامه نوشتند و از همه آن ها دعوت به اسلام کردند، بنابراین تنها یک حکومت باید در سراسر جهان تشکیل شود و آن هم حکومت اسلامی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که از جمله نامه هایی که پیامبر اکرم(ص) به سلاطین مناطق مختلف فرستادند، نامه به مردم بحرین و یمن بود، اضافه کرد: گرفتاری هایی که امروز مردم بحرین و یمن دارند، بسیار برای ما تأسف آور است؛ در طول تاریخ از دل کشور یمن فقهای بزرگی برخاسته اند، اما امروز این کشور در دست مزدوران آمریکا قرار دارد، بنابراین وظیفه ما در قبال مردم یمن و بحرین بسیار سنگین است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تا قبل از انقلاب حکومت اسلامی در ایران حاکم نبود، اظهار داشت: اسلام هیچگاه اجازه نمی دهد که در حکومت اسلامی فقر فرهنگی و مالی وجود داشته باشد.

وی پدیده بیداری اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) با حرکت خود دنیا را بیدار کردند، نور انقلاب خاموش نشدنی است و آن قدر عظمت خواهد یافت تا به ظهور امام زمان(عج) متصل شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که ما باید به انقلاب اسلامی با دیدگاه زمینه سازی ظهور مهدوی بنگریم، یادآور شد: امروزه شاهدیم که مردم سراسر جهان بیدار شده اند و دیگر تن به ظلم نمی دهد، بنابراین نور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی خاموش نشدنی است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 122 سوره توبه و بیان این که تفقه در دین برای فعالان عرصه حقوق ضروری است، گفت: تفقه در دین در آینه روایات بهایی برای هر چیز گرانبها و نردبانی برای هر مقام بلند دانسته شده است.

وی با بیان این که از هر فرقه و گروهی باید یک عده برای تفقه در دین کوچ کرده و پس از فقیه شدن به دیار خود بازگردند، اظهار داشت: این افراد باید مسیر دین را برای مردم روشن ساخته تا مردم در این مسیر حرکت کنند؛ کسی که در راه علم فقه گام بر می دارد،  فرشته ها بال های خود را زیر قدم هایش گسترانیده و برای او استغفار می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان یادآورشد: هر کدام از حقوقدانان بسیجی باید یک فقیه مبارز و زمان شناس باشند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات