۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۸۷۴۱۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تجلیل از ۵۰۰ خادم و خیر موکب، درخشش کاریکاتوریست بجنوردی در جشنواره ملی و زمان بهره برداری از کتابخانه عمومی اسفراین عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، طی آیینی از ۵۰۰ خادم و خیر موکب «قمر بنی هاشم» در مانه و سملقان تجلیل شد.

امام جمعه آشخانه در این مراسم گفت: باید از تجربیات به دست آمده امروز استفاده کرد تا در سال های آینده خدمات به نحو احسن ارائه شود.

حجت الاسلام احمدزاده موکب قمر بنی هاشم مانه و سملقان را الگویی نیک دانست و ابراز کرد: اینک این موکب باید به فکر کمک به نیازمندان باشد.

وی با بیان این که یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال کمک نقدی در این موکب جمع آوری شده است، تصریح کرد: ۳ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال کمک غیرنقدی مردم و خیران مانه و سملقان به این موکب بوده است.

درخشش کاریکاتوریست بجنوردی

حامد مرتضوی علوی در دومین جشنواره هنرهای تجسمی پیامبر مهربانی (ص) خوش درخشید.

این جشنواره در 3 بخش عکاسی مردمی، نقاشی کودک و نوجوان و هنرهای تجسمی و به منظور گسترش فرهنگ صلح و مهربانی و نفی خشونت برگزار شد.

به این جشنواره ۵۵۶ اثر از ۱۹۵ هنرمند در۱۰ بخش رسید و در نهایت بر اساس رأی هیئت داوران ۱۶ اثر منتخب از گروه های تصویرسازی، خوشنویسی، نگارگری، کاریکاتور، عکاسی مردمی و نقاشی کودکان  در گالری اندیشه در فرهنگ سرای اندیشه به نمایش در آمده است که نام «حامد مرتضوی علوی» کاریکاتوریست، در میان 16 منتخب به چشم می خورد.

زمان بهره برداری از کتابخانه عمومی

فرماندار اسفراین موعد بهره برداری از کتابخانه عمومی این شهرستان را پایان امسال اعلام کرد.

رستمی با اشاره به این که پروژه کتابخانه عمومی اسفراین بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این پروژه پیمانکار خلع ید شده است و به صورت امانی از سوی اداره کل فرهنگ استان مراحل تکمیل و تجهیز آن پیگیری می شود.

وی با بیان این که این پروژه به لحاظ ساختمانی مشکل خاصی ندارد، افزود: سقف کاذب باقی مانده و نصب تجهیزات و تاسیسات در دستور کار و بخشی از آن تامین شده است.

برپایی نمایشگاه رسم محبت در فاروج

نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: نمایشگاه «رسم محبت» با هدف آشنایی زوج ها با چالش های زمان ازدواج و دوران زندگی شان و نحوه برخورد با آن ها برپا شده و تا 15 آذر در فرهنگ سرای این شهر میزبان علاقه مندان است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات