۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۷۳۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان حوزوی اهتمام ویژه‌ای به نخبه‌پروری داشته باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه استعدادیابی و نخبه پروری امر رهبری است، گفت: باید مسؤولان حوزوی اهتمام ویژه‌ای به نخبه‌پروری داشته باشند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان حوزه علمیه استان، با تأکید بر ضرورت توجه به نخبه پروری در مدارس علمیه، اظهار کرد: اهمیت این موضوع به‌اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بروید در روستاها بگردید و استعدادهای پنهان را کشف کنید.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و نخبه پروری امر رهبری است، تصریح کرد: تأکید رهبری بیانگر نگاه زیبا و عمیق و نشان‌دهنده اهتمام ایشان به این مسائل مرتبط با حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید استعدادهای بالقوه که می‌توانند برای کشور و نظام و دین ما برکات بیافرینند کشف شوند، خاطرنشان کرد: استعدادهای درخشان در بخش‌های مختلف وجود دارند و کاری که ما باید انجام دهیم این است که آن‌ها را تشخیص دهیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در حوزه علمیه، افزود: خود قرآن هم درزمینهٔ استعدادهای برتر اشاراتی دارد و در آیه 124 سوره انعام می‌فرماید: «اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسَالَتَهُ»؛ یعنی خدا بهتر می‌داند در کجا رسالت خود را مقرر دارد.

وی با بیان اینکه این به معنای استعدادیابی است، ادامه داد: کسی که می‌خواهد بار سنگینی را بردارد باید زیرساخت‌های شخصیتی او ساخته شود تا بتواند این بار سنگین را به مقصد برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن ویژه‌ها را ویژه دیده است، خاطرنشان کرد: البته بعد از کشف استعدادها، باید آن‌ها را وادار به کار و تلاش کنیم تا نظام و کشور ما از ظرفیت آن‌ها استفاده کند.

وی در ادامه اظهار کرد: چند سال پیش فعالیت موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در استان شروع شد و یک دوره فارغ‌التحصیل هم داشت، اما پس از مدتی فعالیت آن متوقف شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: اگر با مساعدت مسؤولان مرتبط بار دیگر فعالیت این مؤسسه در استان آغاز شود، می‌توان بخشی از نخبگان مدارس علمیه استان را به این مؤسسه هدایت کرد تا از ظرفیت این نخبگان استفاده شده و دانش‌آموختگان این مؤسسه در خدمت دین و دنیای مردم باشند./9314//۶۰۱/خ

ارسال نظرات