۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۷۳۵۸
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

مبلغان فعال در فضای مجازی باید شناسایی شوند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: مبلغان فعال در فضای مجازی باید شناسایی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در همایش معاونان تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور در اراک اظهار داشت: روایتی از امام هادی(ع) داریم که علما از سوی این امام همام توصیف شده و  می‌فرمایند که اگر این علما نبودند همه مومنان مرتد می‌شدند که نشانگر اهمیت و جایگاه مهم علما و مبلغان دینی است.

وی افزود: همان طور که ناخدای کشتی سکان کشتی را در دست می‌گیرد، عالمان دینی قلوب شیعیان را در دست می‌گیرند، چراکه با در پیش گرفتن تقوای الهی، با فضیلت‌ترین افراد نزد خداوند هستند و اگر عالمی بسیار دانشمند بدون اثر در تفکر شیعی در راستای ترویج فرهنگ دینی باشد، به طور حتم عالم نبوده و طریقه کار را نمی‌داند، چراکه این چنین عالمی نمی‌تواند قلوب شیعیان را جذبب کند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: علمایی که مردم را به سوی خدا و امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت وطهارت(ع) رهنمون می‌کنند جزو علمایی هستند که امام هادی(ع)توصیف کردند که از دین با براهین الهی دفاع می‌کنند، این درحالی است که وظیفه این علما بیش از پیش سنگین شده چراکه امروز با وجود فضاها و شبکه‌های اجتماعی گسترده، کار احساسی جواب نمی‌دهد گرچه در هیچ شرایطی ما مجوز بحث احساسی در بحث‌های اعتقادی و باوری را نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: بسیاری از مواقع تولید برهان می‌کنیم، درحالی که در همان موضوعات براهین دینی وجود دارد، آیا ماتریالیسم‌های امروز در زمان پیامبر(ص) نبودند؟ یا ائمه چگونه در مباحث دینی و علمی بحث کردند بنابراین باید به این سوال مهم پاسخ دهیم که چقدر در این زمینه کار کرده‌ایم؟ بنابراین در استدلال کردن عقلانی و دینی نباید خارج شد، کسی که دنبال اعتلای کلمه‌الله است، از هر برهان و ابزاری استفاده نمی‌کند به طوریکه  ابراهیم(ع) فرزند پیامبر(ص) از دنیا رفت، در همان زمان خورشید گرفت، همه می‌گفتند خورشید به سبب فوت پسر پیامبر(ص) گرفته است، اما خود پیامبر این را نقد کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: علمایی که هدف آنها نجات شیعیان ضعیف از کمین‌گاه‌های شیطان است از همان علمای مورد توصیف پیامبر(ص) هستند بنابراین وظیفه امروز شما معاونان تبلیغ هم همین است، هر یک از شما، شمار زیادی نیرو دراختیار دارید و می‌توانید یک قدرت بزرگ برای نجات شیعیان باشید.

وی خاطرنشان کرد: به همین نسبت که جایگاه و قدرت داریم، به همین نسبت هم مسئول هستیم، چگونه منافقان کار می‌کنند که از نیروهای خود انتحاری پرورش می‌دهند، بنابراین ما که حق هستیم و برمعیار الهی درحرکتیم باید بتوانیم بیش از این افراد که در مسیر باطل هستند موفق باشیم البته خوشبختانه رشد شیعه امروز به گونه‌ای است که امثال شهید حججی‌ها تربیت شده است، اما سهم ما در این رشد باید یک سهم جدی باشد و همه باید کمک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: برخی ادعا می‌کنند خیلی ولایی هستند البته این ادعا نزد خودشان و به ظن خود آنها است و در مسیر ولایت و وحدت حرکت نمی‌کنند که ضرر این نوع ولایی بودن بدون عمل، عین داعش برای شیعه است، مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه و زیبا فرمودند که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هر دو درراستای نابودی اسلام تلاش می‌کنند، بنابراین در این زمان جایگاه ما بسیار حساس است.

وی بیان کرد: باید برای در دست گرفتن قلب شیعیان تلاش کنیم، زبان قلوب تاثیرگذار است، ان‌شاءالله شما مبلغان سردمداران این حرکت باشید، تعداد ایرانیان در جهان بسیار بسیار کم است، تنها 80 میلیون در برابر هند یک میلیارد و 210 میلیونی و چین یک میلیارد و 300 میلیونی اما در معادلات جهانی هند و چین و غیره همه با هم به اندازه ایران موثر نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی ادامه داد: امید مقام معظم رهبری باید الگو باشد، آنحضرت که در کانون تمام فشارهای داخلی و خارجی قرار دارند این گونه امیدوار هستند که باید از این امیدواری الگو بگیریم.

وی با اشاره به بحث آموزش در معاونت مبلغان و امور فرهنگی گفت: یک آموزش کوتاه‌مدت قبل از تبلیغ داریم، در حین تبلیغ هم آموزش‌های متعدد داریم، آموزش کارشناسی تبلیغ برای همه مبلغان، کارشناسی ارشد تبلیغ، حضور در مدارس آموزش و پرورش، آموزش برای منبر و آموزش برای همسران مبلغان از دیگر برنامه‌های آموزشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: سه هزار و 300 مبلغ هجرت، دو هزار و 650 مبلغ مدرسه امین و یک‌هزار و 750 مبلغ بینات داریم که اگر برای همین تعداد 10 درصد افزایش بهره‌وری داشته باشیم مانند این است که 500 مبلغ جدید اعزام کرده‌ایم، یعنی پیگیری جدی برنامه‌ها برای اجرا با هدف افزایش 10 درصدی بهره‌وری را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: در بحث مدارس امین، افزایش فعالیت مبلغان نسبت به قبل خوب بوده ولی تا خیلی خوب و عالی فاصله است، در ارتباط با تامین مبلغ منطقه‌ای، باید گزارش استان‌ها از خودکفایی در تبلیغ ارائه شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: مبلغان فعال در فضای مجازی باید شناسایی شوند و پیوندی میان آنها با مبلغان در نقاط مختلف ایجاد شود، قدرت جا به جایی مبلغان با معاونان استانی است، قرار دادن نیرو در محل‌های بحرانی شهرها هم باید در شورای مربوطه تصمیم‌گیری شود، بنابراین مدیریت نیرو هم دراختیار خود معاونان است.

وی ادامه داد: شما مبلغان باید در راستای فروش محصولات معاونت تبلیغ کنید، استفاده از نرم‌افزار فیش تبلیغ به عنوان یک نرم‌افزار بسیار پیشرفته مورد توجه قرار گیرد، زیرا خیلی از مراکز پژوهشی و شبکه‌ها خواستار خرید این نرم‌افزار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: از تمام استان‌ها تقاضا داریم که دقت داشته باشند که از روستاها، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، دارالقرآن‌ها و در تهران فرهنگسراها باید آمار دقیقی را دراختیار ما قرار دهند.

منبع:‌ تسنیم

ارسال نظرات