۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۸۷۳۵۵
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

مبلغان دینی به شبهات پاسخ‌های اقناعی و عقلایی دهند

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: مبلغان دینی در استان مرکزی باید به شبهات پاسخ‌های اقناعی و عقلایی بدهند.
کاظم سپاسی

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی در همایش معاونان تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: ما حاملان رسالت الهی هستیم و این امر، حمل رسالت الهی امر بسیار مهمی بوده و باید توجه شود، زیرا وزن امانت الهی بسیار سنگین بوده و باید در حمل و ابلاغ این رسالت الهی تلاش جدی داشت.

وی افزود: لازمه این مهم خوب شناختن است و برای درک این امانت باید تلاش کرد و نکته مهم دیگر این که در ابلاغ این رسالت هم باید بتوان خوب عمل کرد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: در ابلاغ رسالت الهی نباید انسان وحشت یا ملاحظه‌ای داشته باشد، اگر این امانت الهی بدون هیچ ملاحظه و وحشتی ابلاغ شود تاثیرات خود را دارد، باید بدانیم که در این موضوع حساب ما با خدای متعال بوده، بنابراین اخلاص در عمل و مواظبت از ناحیه خدای متعال است.

حجت الاسلام سپاسی بیان کرد: خدای متعال اخلاص داشتن در عمل یا نداشتن و وجود وحشت و ملاحظه را نظارت می‌کند، اگر تحمل مشقتی انجام شده باشد، حساب آن با خداوند است، بنابراین باید دقت بیشتر باشد، زیرا حسابرسی با توجه به این که با خدای متعال بوده بسیار دقیق است.

وی ادامه داد: باید یک کار جدی را در حوزه‌ها انجام دهیم، امر تبلیغ موفق است اما نیروهایی که در تبلیغ دراختیار داریم، آموزش‌های لازم برای این امر را فرا نگرفته‌اند، فردی که تبلیغ امر دین را قرار است برعهده بگیرد نیاز به گذراندن یک دوره ویژه دارد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی عنوان کرد: مبلغ باید بر تفسیر قرآن مسلط باشد و نحوه ابلاغ کلام اسلامی را بداند، باید با مجموعه تاریخ اسلام آشنایی داشته و باید به حدیث و فلسفه آشنا باشد و مسائل سیاسی جهان اسلام را بداند.

حجت الاسلام سپاسی اضافه کرد: به طور حتم قبل از مبلغ شدن باید افراد یک دوره 5 ساله را در این امور بگذرانند و مباحث فقه اسلامی را به صورت نیمه استدلالی در ابواب مهم آن بدانند، زیرا در غیر این صورت تاثیرگذاری ندارند، زیرا مواردی داشتیم که مبلغ رفته و حتی ضد تبلیغ شده است.

وی افزود: بخش‌هایی هستند که مسئولیت اعزام طلاب را برعهده دارند و چون در مواردی حساب شده اعزام انجام نشده زمینه اعزام مبلغ را هم از بین برده است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم شرط گذراندن دوره برای مبلغان گذاشته شود، نکته دوم این که آموزش‌های ضمن خدمت برای افراد جذب شده به صورت حضوری و کارگاهی و گاهی غیر حضوری مورد توجه قرار گیرد که باید برای این امور برنامه داشته باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات