۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۸۷۳۱۶
معاون آموزش حوزه علمیه صاحب الزمان ایلام:

رعایت زهد از مولفه های اصلی زی طلبگی است

معاون آموزش حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام گفت: انتظار جامعه از روحانیت این است که سرآمد رعایت تقوا و اخلاق حسنه بوده و در صف اول حمایت از مستضعفان باشند.
زی طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام، امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: طلاب باید زی طلبگی را در هر شرایطی رعایت کنند.

وی افزود: انتظار جامعه از روحانیت این است که سرآمد رعایت تقوا و اخلاق حسنه بوده و در صف اول حمایت از مستضعفان باشند.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: هنگامی که فرد ملبس به لباس روحانیت می شوند باید احساس مسؤولیت کرده و بیش از گذشته مراقب رفتار و اعمال خود باشند.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام ابراز داشت: وظیفه طلاب همان رسالت انبیای الهی است و مساله تبلیغ از ارکان مهم این مسؤولیت خطیر است.

وی ادامه داد: تبلیغ معارف اسلامی اصلی ترین وظیفه طلاب است و هر چقدر فرد در امر تبلیغ موفق باشد وظیفه خود را بهتر انجام داده است.

این مدرس حوزه بیان کرد: اگر می خواهیم در امر تبلیغ مثمر ثمر باشیم باید مولفه های لازم و زی طلبگی را به خوبی بجا بیاوریم.

حجت الاسلام سلیمی بیان کرد: کسب علم، تقوا، مکارم اخلاقی از مولفه های اصلی زی طلبگی و تاثیرگزار در موفق بودن تبلیغ معارف الهی است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از شاخصه های مهم طلاب رعایت زهد است که در جامعه امروزی از انتظارات اصلی مردم از روحانیان است.

معاون آموزش مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) ایلام در پایان گفت: طلبه باید خدمتگزار خدا و دین باشد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ کند و در مقابل نیز هیچ دلبستگی به دنیا نداشته باشد./۸۷۹/پ602/ب1

ارسال نظرات