۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۳۱۴
حجت الاسلام والمسلمین دعایی مطرح کرد؛

لزوم بهره گیری از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب گفت: مبلغان زبان اسلام هستند و اولیای معزز ما، متولیان دفاع از آموزه های دین ما هستند و آیا نباید حرکت نوینی در زمینه عفاف و حجاب را آغاز کنیم و دست به اقدام مناسبی بزنیم؟
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی دبیرکل جبهه مردمی عفاف و حجاب در جلسه اول دوره آموزشی «تربیت مبلغ عفاف و حجاب» که به همت مرکز آموزش های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: عفاف و حجاب مهم ترین موضوع فرهنگ دینی ما است و برهانش این است که «العِفَّهُ رأس کلِّ خیرٍ»، اگر این ادله را بشماریم، تمام فرصت این دوره هم کفایت نمی کند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در جبهه مردمی عفاف و حجاب انجام شده، تولید منشورات بنیادین حجاب و عفاف است که در 17 جلد تولید کرده ایم که یکی از مجلدات آن، آموزه های حیا، حجاب و غیرت در مجموعه ادبیات روایی ما است و تمام آیات مربوطه، تفاسیر، روایات و اسناد حقوقی در این زمینه پژوهش شده است.

دبیر کل جبهه مردمی عفاف و حجاب تصریح کرد: حجاب و عفاف موضوعی بسیار مهم است که جنود شیطان، شیطان زده ها و شیطان پرست ها به این موضوع به خوبی واقف شده اند و آنها مرکز ثقل انحطاط انسان را به خوبی تشخیص داده و مهندسی معکوس کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی اظهار داشت: در 2 اردیبهشت ماه 1392 جمعی از دغدغه مندان جوان و انقلابی مردمی محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند که در آن جلسه حضرت آقا تعبیری داشتند که چه خوب شد آمدید و فرمودند که "دشمنان اسلام و انقلاب، جبهه درست کرده اند و الآن یک نفر و یا مؤسسه نمی تواند کار مؤثری انجام دهد، شما هم بروید جبهه سازی کنید" و این باعث شد که مؤسسات همگن در عرصه فرهنگ دینی گردهم بیایند و این جبهه تأسیس شد.

وی گفت: این مجموعه توانست در بخش رصد و شناسایی فعالان مؤسسات و در طراحی برنامه های توانمندسازی و شبکه سازی و در انجام امورات زیرساختی این محور قدم هایی را بر دارد که یکی از این پروژه ها، ثبت رسمی این جبهه بود که برای اولین بار مجموعه مؤسسات مردم­نهاد فعال در این عرصه، تحت عنوان «شبکه تخصصی حجاب و عفاف» در وزارت کشور به ثبت رسیدند و بنابراین جبهه فرهنگی حجاب و عفاف یک شبکه تخصصی موضوعی رسمی در جمهوری اسلامی است.

دبیرکل جبهه مردمی حجاب و عفاف تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه های این جبهه، آن بود که طرح «رصد نما» در دستور کار قرار گرفت که دو سال نیم به طول انجامید و 15 هزار اثر فرهنگی در 12 سرفصل در کمیته های مربوطه شناسایی و با بهترین دوران ارزیابی، تحقیق و پژوهش شد و نرم افزاری پرقدرتی تولید شد که اگر خانواده، فعال و مسؤولی بخواهد برای نیازهای فرهنگی خود، محصولی در سرفصل های کتاب، مقاله، فیلم، شعر، داستان و انواع پوشاک عفیفانه محصولی را استفاده کند، می تواند با مراجعه به این سایت غنی و پر محتوا، محصول خود را انتخاب کند.

وی افزود: وقتی این پروژه به انتها رسید، به منظور ارائه گزارشی خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدیم و ایشان نکاتی را فرمودند؛ تشخیص مقام معظم رهبری این است که باید با ابزار هنر در عرصه تبلیغ در عرصه حجاب و عفاف ورود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی اظهار داشت: مبلغان زبان اسلام هستند و اولیای معزز ما، متولیان دفاع از آموزه های دین ما هستند و آیا نباید حرکت نوینی را آغاز کنیم و دست به اقدام مناسبی بزنیم؟

وی گفت: در این جبهه آمده ایم این شبکه مردمی مشتمل بر فضلای دغدغه مند، اقداماتی را انجام دهیم که یکی از طرح های این جبهه، طرح «ترنم حیات» است که در راستای تربیت مبلغان عفاف و حجاب یک سال است که در حال برگزاری است.

دبیرکل جبهه مردمی حجاب و عفاف با اشاره به دیگر فعالیت های این جبهه خاطرنشان کرد: شبکه جامع اطلاعات، حجاب پرتال، برگزاری همایش ها و سفرهای استانی و ... دیگر فعالیت های جبهه مردمی حجاب و عفاف است./۸۲۲/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات