۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۷۲۸۱
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا خبر داد؛

تشکیل کارگروه سند الگوی پیشرفت در کمیسیون فرهنگی| مسؤولان زیر ساخت های تحقق سند الگو را فراهم کنند

نماینده مجلس با اشاره به این که سند الگوی پیشرفت حاوی پیام افول برای دشمنان است، گفت: زیرساخت های تحقق این سند باید توسط دولتمردان، مجلس و سایر مسؤولان ذی ربط فراهم شود.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد داخلی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: این سند با افقی 50 ساله و با 56 تدبیر و تعیین تکلیف برای کلیه دستگاه های ذیربط و فراخوان نخبگان برای تکمیل آن در ظرف مدت دو سال، امیدی در دل نخبگان، فرهیختگان و جوانان کشور ایجاد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تعیین افق 50 ساله به معنای تنظیم دکترین پرتوان و قدرتمند در همه زمینه ها است، اظهار داشت: همه کشورهای دنیا برای آینده خود چشم انداز تعیین می کنند، اما تفاوت کشورمان با آن ها در این است که چشم انداز ما مبتنی بر ارزش های انقلابی و اسلامی شکل می گیرد.

وی ادامه داد: سند الگوی پیشرفت همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، فناوری و علمی را شامل شده و ما باید طبق ارزش های اسلامی در این زمینه ها کار را با جدیت پیش ببریم.

حجت الاسلام سالک به تبیین ابعاد خارجی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره و بیان کرد: این سند خنثی کننده همه تلاش های دشمنان ما است که در لندن جمع شده و سندی را تحت عنوان «تشدید بحران در ایران» امضا کرده اند؛ به عنوان مثال این گروه سعی می کند تا موضوعات چالش برانگیزی همچون ماجرای هفت تپه، بحران آب در اصفهان و مواردی از این قبیل را مدیریت و تشدید کرده تا به خیال خودشان با تنظیم اعتراضات خیابانی، نظام را ساقط کنند، اما از بصیرت مردم شریف ایران و نقش قدرتمند و اقتدارمدارانه ولی فقیه غافل هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که سند الگوی پیشرفت برای دشمنان حاوی پیام افول است، خاطرنشان کرد: این سند با افق 50 ساله در حقیقت به آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها اعلام می کند که راهی جز رو به افول رفتن ندارند.

وی با بیان این که سازوکارهای جدید و متناسب با سند الگوی پیشرفت باید تهیه شود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که همه اسناد دیگر باید تحت این سند قرار بگیرند، بنابراین زیرساخت های تحقق سند الگوی پیشرفت باید توسط دولتمردان، مجلس و سایر مسؤولان ذیربط فراهم شود.

حجت الاسلام سالک در پایان از تشکیل کارگروه سند الگوی پیشرفت در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و افزود: ما در این کمیسیون قبل از ابلاغ دستور تشکیل کارگروه ها در کمیسیون های تخصصی از سوی رییس مجلس، یک کارگروه تشکیل دادیم و با گرایش موضوع فرهنگی، با کارشناسان به هم اندیشی پرداختیم تا آن چه را که باید در این عرصه تکمیل شود در تدابیر و اجرائیات تقویت کنیم./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات