۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۸۷۲۶۴
حجت الاسلام عباس زاده:

قدمت موقوفات لرستان به ۷۰۰ سال می رسد

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به قدمت ۷۰۰ ساله موقوفات استان گفت: ۷۰ درصد وقف‌های منفعتی استان با محوریت برپایی عزاداری سیدالشهدا(ع) است.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: وقف هدیه‌ ای ماندگار بوده که قابل فروش نیست و هرگز از بین نمی رود.

وی با بیان اینکه سابقه وقف در استان لرستان به ۷۰۰ سال می رسد، افزود: موقوفه امام‌ زاده زید و قاسم ازنا پس ‌از هفت قرن همچنان وقف می ‌شود و واقف همواره از ثواب آن بهره‌ مند است.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه با اشاره به دو نوع وقف منفعتی و انتفاعی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد وقف‌های منفعتی استان با محوریت برپایی عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی تا پایان سال 100 وقف جدید در لرستان ایجاد شود، عنوان داشت: از بین این تعداد تاکنون 60 مورد آن در حوزه وقف منفعتی و انتفاعی محقق شده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه بیشترین وقف ها در زمینه حسینیه، مسجد، ساختمان و مغازه صورت می گیرد، یادآور شد: تنها ۱۰ مورد وقف منفعتی در استان وجود دارد.

وی به مهم ترین موقوفات استان لرستان اشاره کرد و گفت: بیمارستان خیریه عسلیان خرم‌آباد و زمینی که در راستای احداث بیمارستان بیماران سرطانی در بروجرد راه اندازی شده است، از مهم ترین موقوفات است.

حجت الاسلام عباس زاده با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه وقف و تبیین این مهم بین آحاد مردم اظهار داشت: در سایه فرهنگ سازی می توان شاهد رونق وقف و هدایت نیت واقف به سمت نیازهای جامعه شد./9451//۶۰۲/خ

ارسال نظرات