۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۸۷۲۵۰
پژوهشگر فرهنگستان علوم تبیین کرد؛

نقش مهم ابعاد شخصیتی شهید مدرس در رویارویی با تجددخواهی

حجت الاسلام رضوانی گفت: از شاخصه‌های بارز شهید مدرس روحیه بصیرت و موضع‌گیری صریح در مقابل حکومت ستم‌شاهی بوده که این ویژگی با الگوگیری از مقاومت عاشورایی اخذ شده است.
شهید مدرس

حجت الاسلام غلامسخی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه‌های تربیتی و رفتاری شهید مدرس اظهار داشت: شاخصه بارز وی روحیه بصیرت و موضع‌گیری صریح در مقابل حکومت ستم‌شاهی بوده که این ویژگی با الگوگیری از مقاومت عاشورایی اخذ شده است.

موضع گیری‌های بهنگام شهید مدرس

پژوهشگر فرهنگستان علوم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب موضع‌گیری شهید مدرس کاملا به جا و به موقع بوده و با درک و استنباط دقیق از زمان و مکان انجام می‌شده است.

وی با بیان این‌که از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید بصیر، عرضه و توان برخورد با وابستگان و بیگانگان بود، اضافه کرد: قدرت اراده شاخصه‌ای است که وی از طریق مکتب عاشورا به آن رسیده بود.

حجت الاسلام رضوانی ابراز داشت: شهید مدرس برای همه مسئولان امروز مملکت می‌تواند به عنوان تابلو و الگویی تمام‌عیار استفاده شود، بنابراین بایستی ابعاد وجودی روحی، فکری و رفتاری شهید مدرس را استخراج کرده و به مراکز آموزشی علمی و پرورشی ارائه داد تا در تربیت نسل‌های آینده کشور مورد استفاده قرار گیرد.

مبارزه شهید مدرس با استکبار و تجددخواهی

وی با تأکید بر این‌که با استفاده از روحیات شهید مدرس می‌توان با روحیه استکبار و تجددخواهی مبارزه کرد، گفت: کسانی که در آینده بر اساس ابعاد وجودی شهید مدرس تربیت شوند، می‌توانند پرچم‌دار انقلاب و جبهه انقلاب و سربازان امام و رهبری باشند، در غیر این‌صورت نمی‌توان در صحنه درگیری دشوار امروز موفق شد.

این استاد و کارشناس فقه حکومتی خاطرنشان کرد: کسانی که اطراف نبی اکرم(ص) بودند، بعد از شهادت حضرت، به مقابله با حضرت امیر(ع) برخاستند و نتوانستند در آزمایشات زمان خود پیروز شوند و این نشان از عدم بصیرت این گروه بود.

مؤلفه‌های لازم جهت پذیرش مسئولیت

وی با اشاره به مؤلفه‌های لازم جهت پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی بیان کرد: بصیرت از سه ویژگی مهم جامعیت، فراگیری و عمق برخوردار است، همانند واقعه عاشورا که از تمام این شاخصه‌ها برخوردار بود.

حجت الاسلام رضوانی بیان کرد: یک مسئول انقلابی باید جبهه حق و باطل را به صورت کامل بشناسد، یعنی نسبت به وضعیت کنونی، صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در داخل و سراسر جهان اشراف داشته و هدف او پرورش جامعه بر محور عاشورا باشد تا بستری مناسبی برای ظهور حضرت بقیه الله فراهم شود./۸۲۹/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات