۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۸۷۱۸۰

چاپ کتاب «تجسم عمل» در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه

کتاب مرحوم آیت الله محمد امین رضوی با عنوان "تجسم عمل یا تبدیل نیرو به ماده" در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه به چاپ رسید.
حجت الاسلام حجت آقایارلو، معاون پژوهش حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه

حجت الاسلام حجت آقایارلو، معاون پژوهش حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: کتاب مرحوم آیت الله محمد امین رضوی با عنوان تجسم عمل یا تبدیل نیرو به ماده در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه به چاپ رسید.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که درحوزه علمیه امام خامنه‌ای وجود داشت، عدم تجهیز کتابخانه حوزه بود که با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت روحانیان شهر با اهدای کتاب‌های خود به کتابخانه حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه کتب موجود در این مدرسه به سه برابر افزایش یافت.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه اضافه کرد: شرح کتب درسی، حدیثی و تفسیری موجود در کتابخانه جوابگوی طلاب حوزه نبود که به همت مدیریت مدرسه کتب مورد نیاز طلاب در چند دوره خریداری شد و بخشی از کتب تفسیری و حدیثی با استفاده از تخفیفات نمایشگاه‌های کتاب تهیه و بخش دیگر آن به همت کتابخانه آیت الله خویی اهدا و تجهیز شد.

وی گفت: بخش قرائت‌خانه از مخزن کتابخانه جدا شده‌ است تا طلاب در فضای راحتی بتوانند مطالعه درسی انجام دهند البته برای تحقیقات از کتب موجود در کتابخانه مخزن کتابخانه همیشه به روی طلاب باز است تا آنها بتوانند تحقیقات خود را در مخزن کتاب‌خانه انجام دهند.

حجت الاسلام آقایارلو ادامه داد: بخشی از کتابخانه به جمع‌آوری کتب علمای شهر و استان اختصاص دارد که کتب مورد چاپ از علمای استان خریداری شده و در آن قفسه‌ها قرار داده می‌شود و هدف از این‌کار هم آشنایی طلاب با علمای صاحب کتاب و مؤلف استان است.

وی افزود: با توجه به اینکه طلاب باید یک درس خود را به عنوان درس پژوهشی انتخاب کنند و در آن زمینه مقاله بنویسند هر هفته یک روز را به عنوان روز پژوهش برای طلاب اختصاص داده‌ایم که در آن روز چیدمان مقاله و نوع نگارش آن و لوازم مورد نیاز در یک مقاله برای طلاب آموزش داده می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه ادامه داد: این امکان در حوزه امام خامنه‌ای وجود دارد که هر کتابی را که در مدرسه نیست خود به چاپ برساند و در این راستا کتاب آیت الله محمدامین رضوی به نام «تجسم عمل یا تبدیل نیروه به ماده» در مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه به چاپ رسید.

وی به کارهای انجام شده در حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: مناظره‌ای به عنوان برهان نظم در حوزه علمیه امام خامنه‌ای توسط طلاب حوزه و با حضور اساتید برگزار شد.

گفتنی است، حوزه علمیه امام خامنه‌ای 80 طلبه دارد که در چهار پایه تحصیلی یک تا چهار تحصیل می‌کنند./۹۳۵/ت602/ب1

ارسال نظرات