۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۸۷۱۱۳

فضای مجازی، فرصتی طلایی برای علما

در نشست ائمه جمعه، جماعات و مبلغان شهر دهلی، پایتخت هند از فضای مجازی یاد و از آن به عنوان فرصتی طلایی برای علما عنوان شد.
علمای هند

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست ائمه جمعه، جماعات و مبلغان دهلی با حضور حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هند حجت‌الاسلام حسن مهدوی مهر دبیر هیئت امناء و جانشین سابق رییس جامعه‌المصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام محمدرضا صالح نماینده جامعه‌المصطفی العالمیه در هند در مدرسه جامعةالشهید رابع و مقبره میرزا محمد کامل سبزواری معروف به شهید رابع برگزار شد.

مهدوی‌پور در این نشست بیان کرد: جامعه‌المصطفی یکی از نهادهای برخاسته از انقلاب اسلامی است که ظرفیت پرورش و اعزام مبلغان بسیاری را به اقصی نقاط جهان داشته است. همین اقدام، سبب شده تا در برخی نقاط جهان که شیعیان در غربت بودند، هم اکنون میلیون‌ها شیعه وجود داشته باشد و با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه هدف جامعةالمصطفی تربیت عالمان دینی و متصل به اندیشه‌های ولی فقیه است، اظهار کرد: فضای مجازی فرصتی طلایی برای علماست. آنان باید در این حوزه به کسب اطلاعات بپردازند، بایدها و نبایدهای این فضا را در اختیار مردم قرار دهند و به نشر معارف اسلامی،‌ دینی و تبلیغی برای مردم بپردازند.

مهدوی‌مهر نیز در این نشست گفت: خداوند به هر انسانی فرصتی عطا می‌کند که انسان باید خود را در معرض این فرصت‌ها قرار دهد. علما اسوه حسنه و عاملان به دین هستند. در راهی که این گروه از افراد جامعه در پیش گرفته‌اند، مشکلات فراوانی وجود دارد. باید به خاطر داشت که هر چه مشکلات بیشتر شود، فضیلت انسان‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی راه علما را راه پیامبر اکرم(ص) توصیف کرد و افزود: تحمل سختی‌ها و زحمات در راه تبلیغ دین،‌ گذاشتن پا جای پای پیامبر و عمل به اسوه حسنه است؛ اگر یک نفر در این راه هدایت شود، از هر آنچه خورشید بر آن می‌تابد، ارزنده‌تر است. لذا این موضوع را باید قدر بدانیم.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات