۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۸۷۰۹۵
نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

خودسازی روحانیت مقدمه ساخت جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان این که روحانیت اگر می خواهد رهبری جامعه را به دست گیرد در مرحله نخست باید بر خودش رهبری کند، اظهار کرد: با خودسازی می توان جامعه و مردم را ساخت.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گردهمایی طلاب و فضلای کرمانی مقیم قم که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان این که در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب، روحانیت دارای جایگاه ویژه ای است، اظهار کرد: روحانیت دارای جایگاه ویژه و رسالت سنگینی است که باید همت خود را به کار گیرد تا بتواند رسالت خود را با تمام فراز و نشیب ها در پیشگاه حضرت حق به بهترین نحو انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: اگر جامعه را همانند یک مثلث در نظر گیرید؛ ضلع اصلی آن روحانیت است که بر دو ضلع دیگر یعنی افراد جامعه و نخبگان تأثیر گذار است؛ بنابراین روحانیت باید تمام تلاش خود را به کارگیرد تا بر فرهیختگان و نخبگان جامعه تأثیر گذارد تا در سایه آن بتواند نقش رهبری و هدایت را به صورت کامل انجام دهد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه امام صادق(ع) نقش هدایت و رهبری جامعه را بر عهده دارند، تصریح کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ پس از امامان معصوم(ع) توانستند این نقش را به همت علما و فقهای بزرگ، بسیار زیبا و از روی وظیفه پیگیری کنند تا بستری مناسب فراهم شود تا امام خمینی(ره) بتواند با شجاعت و درایت تمام، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

امام جمعه کرمان با تصریح بر این که روحانیت در ابتدا باید خود را رهبری کند تا بتواند رهبری جامعه را به دست گیرد، گفت: با خودسازی می توانیم وارد ساخت جامعه و مردم شویم؛ تفقه و دستیابی کامل به مباحث علمی، اجتماعی و سیاسی، پرداختن به تعبد، داشتن تهجد همچنین داشتن تعهد و انگیزه لازم چهار مأموریت طلاب و فضلا است تا بتوانند به وسیله این چهار مأموریت، به وظایف و رسالت خود عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: دست نیاز به سوی شما طلاب و روحانیت استان کرمان دراز می کنیم تا با همکاری یکدیگر، کارهای انجام نشده در استان کرمان را به سرانجام رسانیم؛ زیرا استان کرمان از استان های حساس کشور در ابعاد گوناگون است و با تعامل و همکاری می توان مباحث اجتماعی و فرهنگی مورد نیاز جامعه را برطرف کرد.

در آغاز نشست نیز حجت الاسلام مسلمی زاده رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان با اشاره به ویژگی های عباد الرحمن اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم برای بندگان خوب خود 12 ویژ گی در آیات سوره فرقان بیان کرده است.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های بیان شده برای بندگان خوب خداوند می توان به خواسته های مطرح شده از سوی آنها اشاره کرد که می گویند ما را برای متقین امام و پیشوا قرار ده، که اگر این دعا مستجاب شود، بنده خوب خداوند طلبه، روحانی و عالم خواهد شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در میان طلاب و فضلای استان کرمان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که متأسفانه از این ظرفیت به صورت مناسب استفاده نشده است.

گتفنی است، در پایان همایش نیز حجت الاسلام دسترنج، استاد سطح عالی و معاون نماینده ولی فقیه در استان کرمان در امور حوزه علمیه گزارشی از فعالیت های یک ساله حضور حجت الاسلام والمسملین علیدادی در استان کرمان ارائه کرد./1324/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات