۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۷۰۷۵
امام‌جمعه کرج:

لابی‌گری‌های سیاسی برای ماندن در قدرت، مخالف شأن نمایندگی مردم است

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه نماینده انقلابی چه در نطق و چه در عمل هرگز منافع شخصی و جناحی را مقدم بر مسائل نظام و مردم در نظر نمی‌گیرد، گفت: لابی‌گری‌های سیاسی برای ماندن در قدرت و تلاش برای تقویت حزب و جناح مخالف شأن نمایندگی و وکالت مردم است.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نهم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ بیان داشت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران تبلیغات دشمنان مبنی منزوی شدن ایران را خنثی کرد.

وی در ادامه با اشاره به یادداشت رهبر انقلاب پس از دیدار با جمعی از برنامه‌سازان صداوسیما تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این پیام به مسائل مهمی در رابطه با جنگ نرم همه‌جانبه دشمن اشاره کردند که امروز قابل‌انکار نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه امروزه جنگ نرم خانگی شده اظهار داشت: دشمن با استفاده از جنگ نرم مشغول از بین بردن امکانات و سرمایه‌های ماست و متأسفانه عده‌ای از روی غفلت وعده‌ای تعمداً آن را انکار می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی اشراف کامل و به‌روز نسبت به فضای مجازی با تمرکز بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی را یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد: خیلی مأیوس‌کننده و ناراحت‌کننده است که دستگاه اجرایی کشور ورود نمی‌کند که لااقل این دستور رهبری را نسبت به فضای مجازی فعال و گسترده کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فضای مجازی که فرمودند: «فضای مجازی، حقیقتاً به قتلگاه جوانان تبدیل‌شده است» عنوان کرد: وقتی‌که می‌بینیم این فضا قتلگاه جوانان ماست چرا این‌قدر افراد نسبت به پرداختن به این موضوع بی‌غیرتی می‌کنند؛ به تعبیر قتلگاه توجه کنیم.

رئیس شورای زکات استان البرز مقابله هدفمند و مؤثر با تهدیدات نرم دشمن را در جلب مشارکت‌های مردمی دانست و تأکید کرد: جهت حل مشکلات عمومی به مردم اجازه  ورود دهید، هرجایی که مردم ورود کردند موفقیت در آنجا  بوده و پیروزی حاصل‌شده، نظیر همان خدمت‌رسانی‌های اول انقلاب که مردم وسط میدان بودند.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به هتک حرمت به خانواده شهدا در اصفهان و تأکید بر تنبیه مصوبان این مسئله، بیان داشت: تکریم از خانواده شهدا و تجلیل از فرهنگ ایثار و مقاومت وظیفه‌ای است که همه مردم و به‌ویژه مسئولان نهادها و سازمان‌ها باید بیشتر به آن توجه کنند و اگر کوتاهی و تسامحی در این زمینه‌دارند، باید جبران کنند.

وی در ادامه افزود: آرامش و امنیتی که امروز داریم، همه را مدیون دستان پاک، احساس ناب و محبت مادرانه مادران شهدا هستیم که با ایثار عمر خودشان، فرزندانی به بهترین نحو و با معیارهای الهی و اسلامی تربیت کردند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سالگشت شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس، تصریح کرد: باید مشی و روش مدرس برای وکلا ملت الگو باشد و نماینده مردم انقلابی باید شجاع، انقلابی، دشمن‌شناس و استکبارستیز باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: نماینده‌ای که از تهدیدات رسانه‌ها و فشارهای مخالفین بترسد و از مواضع حق و الهی خود عقب‌نشینی کند، نمی‌تواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

وی برخی مصوبات مجلس را در ساده اندیشانه خواند و خاطرنشان ساخت: نمایندگان مجلس بصیرت خود را بالا ببرند و ترفندها و نقشه‌های دشمن را به‌خوبی بشناسند.

خطیب نماز جمعه کرج خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان همیشه به دشمن بدبین باشند و اهل‌معامله با دشمن نباشند و برای اعتلای ارزش‌های اسلام و انقلاب قانون‌گذاری کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه نماینده انقلابی چه در نطق و چه در عمل هرگز منافع شخصی و جناحی را مقدم بر مسائل نظام و مردم در نظر نمی‌گیرد، خاطرنشان ساخت: لابی‌گری‌های سیاسی برای ماندن در قدرت و تلاش برای تقویت حزب و جناح مخالف شأن نمایندگی و وکالت مردم است.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند، افزود: وکلا باید نسبت موکلین خودشان عرق داشته باشند و شفافیت در حوزه وکالت یکی از اصول اولیه وکالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه کرج، عنوان کرد: برپایی و استقرار میز خدمت از مطالبات جدی ماست و مسئولان پیش از اینکه ما اعلام کنیم خود داوطلبانه بیایند و به مردم پاسخگو باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه گرفتن پول از اولیاء در مدارس دولتی خلاف قانون است، بیان داشت: برخی از مدارس دولتی استان به اسم کمک به مدرسه از اولیاء دانش آموزان پول دریافت می‌کنند که خلاف قانون است و باید مدیرکل محترم آموزش‌وپرورش استان به این مسئله ورود کرده و این مشکل را پیگیری کند.

وی در ادامه به برخی مشکلات دانشگاه‌های استان نیز اشاره کرد و خطاب به مسئولین دانشگاه گفت: مدیران دانشگاه‌ها مواظب باشند که حق ندارند به دانشجویان القای ناامیدی کنند چراکه یکی از ترفندهای دشمنان در جنگ نرم القای ناامیدی است و مدیری که این عمل را انجام دهد و دانشجویان را به مهاجرت تشویق می‌کند، خلاف مسلم انجام داده است.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز افزود: آیا درست است که فضایی دائمی فراهم کنید و با برگزاری همایش و سمینار دانشجویان را به مهاجرت تشویق کنید؟

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به برگزاری دوچرخه‌سواری برای دختران در حیات همین دانشگاه، بیان داشت: ما با دوچرخه‌سواری و ورزش بانوان مخالف نیستیم اما باید نحوه، چگونگی و شرایط آن در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه دانشگاه نباید جولانگاه فتنه گران شود، اظهار داشت: آیا قابل‌قبول است عکس تنها شهید دانشگاه را بردارید و نگذارید که در دانشگاه نصب شود بعد عکس سران فتنه را بر درودیوار بچسبانید؟

ارسال نظرات