۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۸۷۰۶۵
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

آمادگی کامل نیروی دریایی برای حراست و حفاظت از منافع ملی

امیر حسنی مقدم تأکید کرد: امروز نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و حور محور ولایت مأموریت های خود را انجام داده و از منافع ملی دفاع می کند.
حسنی مقدم حسنی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر دریادار تورج حسنی مقدم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یک پدید شگفت آور دوران انقلاب بود که به فرمان امام راحل شگل گرفت و در تمام حوزه ها تلاش می کند به مردم خدمت رسانی داشته باشد.

وی همچنین روز نیروی دریایی ارتش را گرامی داشت و افزود: در تاریخ هر کشوری روزهایی وجود دارد که سبب سربلندی  کشور می شود، چنین روزهایی زدودنی نیست و در ایام الله عظمت اراده الهی بر اراده های دیگر مشخص می شود که 22 بهمن، آزادسازی ها در دفاع مقدس و 7 آذر 59 از این دسته ایام به شمار می رود.

امیر حسنی مقدم با بیان این که در 7 آذر ناو پیکان در برابر نیروی دریایی رژیم بعثی مردانه ایستاد، اظهار داشت: در آن روز دو سوم توان عملیاتی نیروی دریایی عراق از بین رفت، 7 آذر 59 تجلی ایثارگری های نیروی دریایی ارتش است.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب کشوری می تواند پیشرفت داشته باشد که از فرصت های دریایی به خوبی استفاده کند، در آن زمان عراق برای این که صادرات نفت را از طریق دریا انجام دهد تلاش های بسیاری کرد و می خواست به راه های آبی راه پیدا کرده و ایران را از صحنه منطقه خارج کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در برابر این گستاخی رژیم بعثی ایستاد و افزون بر از دسترش خارج کردن ترمینال های نفتی عراق، دو سوم توان عملیاتی نیروی دریایی عراق را منهدم کردند.

وی عنوان کرد: امروز برای دفاع از کشور و برقراری امنیت باید مدام در صحنه باشیم، امام راحل و رهبر معظم انقلاب راهبرد و نقشه راه را نشان دادند و راهبرد این است که حضور در صحنه داشته باشیم و ایستادگی و مقاومت کنیم.

امیر حسنی مقدم خاطرنشان کرد: قاطعیت، شجاعت و استقامت نیروهای مسلح در برابر سلطه گری های استکبار جهانی سبب شده که توطئه های شیطانی مستکبران با قدرت بازدارندگی فعال و قدرت دفاعی مبتکرانه ناکام گذاشته شود؛ دشمن از تعدی به ایران اسلامی هراس جدی دارد.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش با رهبر انقلاب اضافه کرد: فرمانده معظم کل قوا بیانات گرانقدری را فرمودند که باید آمادگی رزمی به صورت لحظه ای حفظ شود و جوانان باید همیشه پای کار باشند تا اقتدار و عظمت ایران اسلامی همواره متجلی باشد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: کارکنان نیروی دریایی باید به صورت تعهد محور و مهارت محور و با به کار گیری قدرت جوانی و به صورت فعال در یک محیط مؤمن با قوه ایمان در صحنه حضور داشته باشند و از کشور دفاع کنند.

وی افزود: باید نقش نیروی دریایی ارتش که تأمین امنیت و دفاع از کشور و قدرت بازدارندگی فعال و پویا است را به خوبی انجام دهیم و با آمادگی رزمی و معنوی در صحنه باشیم، نیروی دریایی ارتش بیشترین شعاع عمل و حرکت خود را در سطح جغرافیایی و در دریاهای آزاد انجام می دهد.

امیر حسنی مقدم اظهار داشت: فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی امروز 2 هزار کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی و آب های ساحلی جمهوری اسلامی ایران در حال انجام مأموریت هستند، در خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، دریای چین و به زودی در اقیانوس اطلس فعالیت های نیروی دریایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور در دریاها و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا و با بالاترین آمادگی رزمی در حال انجام است، نیروی دریایی نیرویی متخصص و با تفکرات راهبردی است که با ایمان و توکل به خدا تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا مأموریت های خود را انجام می دهد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت های این نیرو در ساخت تجهیزات ابراز داشت: اخیرا زیردریایی غدیر به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شد که می تواند مأموریت های خود را به راحتی انجام دهد و سبب غافلگیری دشمن شود، بحث مقابله با دشمن بر مبنای دستورات و تدابیر فرمانده معظم کل قوا در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه دیگر نیروی دریایی ارتش استحکام بخشیدن به دیپلماسی کشور، ارتقای جایگاه کشور در مجامع بین المللی و حراست از منافع و منابع ملی و بر قراری امنیت در تردد کشتیرانی است، امروز نیروی دریایی ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد و حور محور ولایت مأموریت های خود را انجام داده و از منافع ملی دفاع می کند.

ارسال نظرات