۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۷۰۴۸
امام جمعه اصفهان:

ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای ایران ندارد

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امیدوارم در کشور همه درک کنند که ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای ما نخواهد داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: نمایندگان ما باید آقای مدرس را الگوی خویش قرار دهند.

وی در ابتدا افزود: شیخ مفید از بزرگان مکتب تشیع است و بزرگانی همچون سید رضی و سید مرتضی پرورش یافته درس ایشان هستند؛ امام زمان(عج) در نامه ای خطاب به شیخ مفید می نویسند، هر کسی اعمالی را که ما دوست داریم انجام دهد و از کارهایی که دوست نداریم، اجتناب کند، از ما است.

امام جمعه اصفهان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: یکی از الهامات بزرگی که از سوی خداوند به امام راحل شد، تشکیل بسیج مستضعفین بود که به نظر بنده به عنوان یک معجزه مطرح است؛ بسیج آن قدر مهم است که قدرت های زیادی همچون آمریکا و مستکبران را در کشورهای مختلف شکست داده است؛ آمریکایی ها به سبب ترس از جیش الشعبی سوریه گفته بودند برای آتش بس در سوریه باید ارتش جیش الشعبی مُنحل شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: امیدوارم همه ما قدر بسیج را بدانیم و خودشان نیز قدر خودشان را بدانند.

وی با گرامیداشت روز نیروی دریایی اذعان کرد: تجلیل از نیروی دریایی آن گونه که باید و شاید انجام نمی شود؛ نیروی دریایی همواره در حفظ مرزهای آبی تلاش کرده است و حتی در برخورد با اشرار و متجاوزان نیز برخورد جدی و صریح داشته است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه ابراز کرد: شهید مدرس یک نماینده الگو بوده است تا جایی که امام راحل چندین مرتبه از ایشان تجلیل کرده اند؛ نمایندگان ما باید آقای مدرس را الگوی خویش قرار دهند.

امام جمعه اصفهان افزود: در تمام جنگ هایی که علیه شیعیان اتفاق می افتد، یک روحانی جلودار است در صورتی که در بقیه ادیان چنین چیزی وجود نداشته است؛ یعنی روحانیان مسیحیان و اهل تسنن در معابدشان مشغول عبادت هستند و از جنگ گریزانند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در روز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با ضعف اسرائیل صحبت هایی کردند و فرمودند، اسرائیل روز به روز ضعیف تر می شود و مقاومت اسلامی قوی تر می شود؛ آن ها در جنگ سی و سه روزه با حزب الله لبنان و جنگ بیست و دو روزه با مقاومت غزه شکست خوردند و اخیراً در مدت زمان دو روز شکست خوردند؛ این ها کسانی هستند که قصد گرفتن نیل تا فرات را داشته اند و آسمان آهنی دور خودشان کشیده اند تا جانشان را حفظ کنند.

وی در رابطه با سیاست خارجه کشور تبیین کرد: مذاکره کردن با غربی ها بی فایده نبوده است، ما حرف خودمان را به دنیا زده ایم و از دنیای استکبار طلبکار هستیم؛ ما می خواهیم به دنیا اثبات کنیم که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و این کار را خواهیم کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: قصد داشتیم تحریم ها را برداریم و به خواسته خودمان نرسیدیم ولی این که بگوییم صحبت کردن و مذاکره کردن با غربی ها هیچ فایده ای نداشته اشتباه است؛ امیدوارم در کشور همه درک کنند که ارتباط با آمریکا هیچ سودی برای ما نخواهد داشت./۸۶۸/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات