۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۷۰۳۰
به همت خبرگزاري رسا؛

نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان آغاز شد

نخستين كارگاه دو روزه تربيت مبلغ رسانه در كاشان از سوي مؤسسه حوزه مجازي و با همكاري خبرگزاري رسا در مدرسه علميه آيت الله امامي كاشاني شهرستان كاشان آغاز شد.
نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان نخستين كارگاه تربيت مبلغ رسانه در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي اسماعيلي معاون پژوهش و بين الملل حوزه علميه كاشان در مراسم افتتاحيه كارگاه دو روزه تربيت مبلغ رسانه در مدرسه علميه آیت الله امامي كاشاني با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب مبني بر حوزه علميه پاسخگو، گفت: رهبر معظم انقلاب از اينكه حوزه علميه خودش را براي فضاي مجازي آماده نكرده است گلايه دارند.

وي يكي از ظرفيت هاي مدارس علميه شهرستان كاشان را حضور نزديك به 3 هزار طلبه در مدارس علميه شهرستان كاشان اعلام كرد و افزود: طلاب مدارس علميه شهرستان كاشان محتوا براي بازي های رايانه اي و ارائه آن به كافه بازار، توليد انيميشن و قلم زني را دارند.

حجت الاسلام اسماعيلي با اشاره به اينكه طلاب محتوا دارند اما تكنيك ندارند، اظهار داشت: مؤسسه حوزه مجازي كاشان تصميم دارد تا در حوزه فضاي مجازي دوره هاي آموزشي ‹‹ريختن محتوا در قالب›› را برگزار كند كه در نخستين گام موضوع ورود به تحليل خبر و خبرنويسي و تسلط بر فضاي خبري را در دستور كار قرار داده است.      

وي پاسخ به شبهه، توليد انيميشن، بازسازي، قلم زني، رسانه و شبكه هاي اجتماعي را از جمله دوره هاي برگزار شده آموزشي از سوي مؤسسه حوزه مجازي كاشان اعلام كرد و گفت: اين مؤسسه در نظر دارد توليد محتواي راديويي براي طلاب منطقه كاشان را در آينده برگزار كند.

حجت الاسلام اسماعيلي با اشاره به اينكه در سال جاري مؤسسه حوزه مجازي كاشان يك دوره مزاج شناسي در طب برگزار كرده است، از برگزاري يك دوره تكميلي سواد رسانه در حوزه فضاي مجازي، وايبر و فضاي امنيتي در آينده نزديك خبر داد.

معاون پژوهش و بين الملل حوزه علميه كاشان در ادامه به محتواي آموزشي كارگاه تربيت مبلغ رسانه اشاره كرد و گفت: در این دوره گزارش نويسي تخصصي و سبك هاي خبري، خبرنگاري فرهنگي، اجتماعي و يادداشت نويسي، تبليغ رسانه اي، مصاحبه تخصصي و سواد رسانه اي آموزش داده مي شود.

وي همچنين، اولويت تدريس براي واجدين شرايط در مدارس علميه منطقه كاشان، اعطاي مدرك حوزه علميه و خبرگزاري رسا، معرفي نامه مديريت حوزه براي ارگان هاي مرتبط و به كارگيري برگزيدگان دوره را از جمله مزاياي اين دوره آموزشي برشمرد.   

حجت الاسلام اسماعيلي يادآور شد: موسسه حوزه مجازي كاشان با هدف تربيت و پرورش طلاب در فضاي مجازي تأسيس شده است.

لازم به ذكر است، كارگاه دوه روزه تربيت مبلغ رسانه ويژه طلاب و فضلاي منطقه كاشان از سوي مؤسسه حوزه مجازي كاشان و با حضور اساتيد خبرگزاري به مدت 2 روز پنجشنبه و جمعه 8 و 9 آذرماه در مدرسه علميه آيت الله امامي كاشان شهرستان كاشان برگزار مي شود./1307/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات