۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۸۷۰۰۳

مراسم رونمایی از «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب جذاب و متفاوت «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» با حضور مؤلفان و ناظران علمی این کتاب در قم برگزار شد.
کتاب مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب جذاب و متفاوت «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» عصر امروز با حضور مؤلفان و ناظران علمی این کتاب در سالن جلسات ساختمان خاتم(ص) قم برگزار شد.

تقابل میان اسلام و مسیحیت از ابتدای ظهور اسلام آغاز شده است

بر اساس این گزارش، محمد ایلایی از نویسندگان «کتاب مقدس و انتقاداتی به دین مسیحیت» در این جلسه با اشاره به این که تقابل میان اسلام و مسیحیت از ابتدای ظهور اسلام آغاز شده است، گفت: این دشمنی امروزه جلوه ای متفاوت پیدا کرده است و مسیحیت با استفاده از حربه های علمی و کلیساهای خانگی در پی مقابله با اسلام است.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای اسلام هراسی و ترویج فرهنگ مسیحیت صهیونیست اظهار داشت: دشمن پس از شکست های پی در پی در عرصه های مختلف، در حال حاضر اعتقادات را هدف گرفته است و می خواهد دین اسلام را دچار تغییر کند.

ایلایی با بیان این که دشمن دین مسیحیت را برای این که در انظار عموم مردم جذابیت دارد، ترویج می کند، ابراز کرد: مسیحیت در مقام عمل اهل تساهل است و این امکان را به پیروان خود می دهد که در حین لاابالی گری دیندار باشند و این یک خطر جدی است.

محقق و پژوهشگر مذهب مسیحیت خاطرنشان کرد: دنیای غرب با ترویج مسیحیت به دنبال ایجاد مسیحیت صهیونیسم است، یعنی مسیحیتی که به رژیم غاصب علاقه دارد و آن را زمینه ساز ظهور حضرت عیسی(ع) می داند؛ در این راستا می خواهند ادیانی که این اعتقاد را ندارند نابود کنند.

وی با اشاره به این که مسیحیت صهیونیسم در آمریکا طرفداران بسیاری دارد، بیان کرد: ما در این کتاب سعی کرده ایم با به کارگیری هنر و ابزارهای هنری جذابیتی ایجاد کنیم که جوانان به سوی آن جذب شوند.

باید در تدوین و نگارش کتب دینی و مذهبی یک تحول اساسی ایجاد شود

همچنین مرتضی حاجی بابایی نویسنده دیگر کتاب مذکور در ادامه با بیان این که ما در پاسخ به شبهات و تناقضات «کتاب مقدس» همه استدلال های کشیشان مسیحی را در نظر گرفته ایم، ابراز داشت: ما حتی جدیدترین استدلال ها و پاسخ های کشیشان را نیز در تدوین این مطالب در نظر گرفته ایم.

محقق، پژوهشگر و منتقد دین مسیحیت خاطرنشان کرد: در انتهای کتاب، همه منابعی که ذکر شده است از اندیشمندان غربی است و ما حتی یک منبع هم از منابع محققان اسلامی استفاده نکرده ایم؛ این کتاب قابل دفاع و ارائه است و از این جهت در انتهای کتاب از مسیحیان دعوت به مناظره به عمل آورده ایم تا به میدان آمده و به ما اشکال وارد کنند.

وی با تأکید بر این که باید در تدوین و نگارش کتب دینی و مذهبی یک تحول اساسی ایجاد شود، عنوان کرد: کتاب های دینی بایدبه گونه ای طراحی شود که جوانان به سوی آن جذب شده و آن را مطالعه کنند.

سیاست مسیحیت حرکت با چراغ خاموش است

همچنین حجت الاسلام سید احمد رضوی در پایان این نشست خاطرنشان کرد: مسیحیان همچنین جنگ های صلیبی را به دستور پاپ ها به راه انداختند تا اسلام را نابود کنندف اما باز هم شکست خوردند، برای همین تغییر استراتژی داده و هم اکنون چندین سال است که سعی می کنند با استفاده از مباحث علمی به جنگ اسلام برخیزند.

محقق، پژوهشگر و منتقد دین مسیحیت با بیان این که سیاست مسیحیت حرکت با چراغ خاموش است، ابراز کرد: جریان تبشیری مسیحی به دنبال آن است که در لفافه به اهداف خود برسد، برای همین از انجام مناظره سرباز می زنند.

وی با اشاره به این که مسیحیت با استفاده از جذابیت های سمعی و بصری سعی می کند دین خود را در سایر نقاط جهان تبلیغ کنند، بیان داشت: اگر اسلام به میدان مناظره و مباهله وارد شود پیروز میدان خواهد بود، اما مسیحیت هیچگاه اجازه نمی دهد این اتفاق بیافتد، برای همین از جنبه اغوا و حیله گری سعی می کند به تبلیغ بپردازد، بر این اساس ما نیز باید به شیوه خودشان جذابیت های سمعی و بصری ایجاد کنیم تا جلوی انحراف افراد را گرفته و آن ها را هدایت کنیم.

حجت الاسلام رضوی با بیان این که طلاب، روحانیون، مبلغان و اهل رسانه باید در جنگ نرم، قاطعانه با دشمن مبارزه کنند، افزود: علمای ما از صدر اسلام تا کنون به شبهات مسیحیت پاسخ داده اند و آن ها هنوز نتوانسته اند پاسخ علمای اسلام را رد کنند./۸۴۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات