۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۹۹۵
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

نماز شاه کلید حل مشکلات انسان است

آیت الله طه محمدی گفت: بوعلی سینا با آن همه علم و تخصص استادی نداشت از این رو هر زمان در حل مسائل علمی به مشکل بر می خورد وضو می گرفت و شروع به خواندن نماز با تمام وجود می کرد و از خدا می خواست تا آن مشکل را حل کند.
آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در اجلاس نماز که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با تاکید بر اهمیت دادن به نماز و ارکان نماز اظهار داشت: امام سجاد (ع) در نماز 200 بار مالک یوم الدین را تکرار می کردند و هنگامی که دلیل این کار را پرسیدند ایشان فرمودند که شما نمی دانید مالک یوم الدین دارای چه معنی پر باری است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این عبارت مبارک تنها قسمتی از نماز است و می توان فهمید که نماز دارای چه عبارات عظیم و والایی است.

وی نماز را بزرگترین نماد رعایت ادب در پیشگاه حضرت حق دانست و گفت: باید علما و کارشناسان دینی جلسات متعددی برای آشنایی با هویت نماز برپا کنند و همه را با آن آشنا کنند.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که گوشی همراه نیاز به شارژ دارد و بدون شارژ کارایی نخواهد داشت انسان نیز که تار و پودش را با فقر بافته اند می تواند با نماز فقر خود را از بین ببرد.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) نصف شب با عجز و زاری در نمازش از خدا می خواست تا کمتر از چشم به هم زدنی ایشان را به حال خودش رها نکند.

وی تاکید کرد: پیامبر (ص) با آن عظمت و بزرگی که در نمازش این حرف را بزند تنها مطلبی که از آن دریافت می شود اوج فقر و گرفتاری انسان می باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: فرمودند نمک طعامتان را هم از ما بخواهید یعنی حتی انسان بدون خواست خدا توانایی تهیه کردن نمک غذا را هم ندارد و نماز عنصری است که به کمک آن می توان تمام خلا های وجودی انسان شارژ شود.

وی با بیان این که دعا در نماز دارای فضیلت بالایی است تاکید کرد: دعا مغز و روح عبادت است به ویژه در قنوت تا جایی که بسیار سفارش شده است که هر چه از خدا می خواهید آن را در قتوت نماز مطرح کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نماز را آچار فرانسه پیروزی انسان بر تمام مشکلات معرفی کرد و گفت: بوعلی سینا با آن همه علم و تخصص استادی نداشت از این رو هر زمان در حل مسائل علمی به مشکل بر می خورد وضو می گرفت و شروع به خواندن نماز با تمام وجود می کرد و از خدا می خواست تا آن مشکل را حل کند./979/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات