۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۹۴۵
امام جمعه نجف آباد:

قدم نهادن در مسیر طلبگی نیازمند صبر است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه طلاب باید اهداف بلند برای خود تعریف و به امور کم اهمیت و ساده قانع نباشند، گفت: قدم نهادن در مسیر طلبگی نیاز به صبر فراوانی دارد.
حجت الاسلام مصطفی حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، ظهر امروز در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران این استان که به میزبانی شهر نجف آباد و در جوار مزار شهید حججی در حال برگزاری است، با تأکید بر اینکه حوزه علمیه جایگاه سربازان امام زمان(عج) است، گفت: در حوزه علمیه علم، فهم و نوعی تسلیم شدن است؛ در یک کلام، علم عشق است.

وی خطاب یه طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران این استان اظهار کرد: الحق که در جایگاه نورانی وارد شده اید؛ از خدا بخواهید دست پر برگردید و قدر لحظه لحظه این دوران را بدانید.

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر اینکه باید تا مدارج عالی علم و کمال پیش روید، تصریح کرد: به اینکه با حوزه آمدن صرفا مدرکی دریافت کرده و زمانی را سپری کرده باشید، قانع نباشید؛ تلاش شبانه روزی و رسیدن به جایگاه های بلند علمی و معنوی را رسالت خود بدانید.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید اهداف بلند برای خود تعریف و به امور کم اهمیت و ساده قانع نباشند، خاطرنشان کرد: قدم نهادن در مسیر طلبگی نیاز به صبر فراوانی دارد؛ اگر صبر لازم را نداشته باشید، به مدارج عالیه نمی رسید.

امام جمعه نجف آباد با تأکید بر اینکه طلاب باید در مسیر طلبگی مراقب دشمنان درونی و بیرونی خود باشند، خاطرنشان کرد: خود را برای خدا حفظ کنید که در این صورت به فلاح و رستگاری می رسید.

وی با بیان اینکه باید در این دنیا مراقب انتخاب هایمان باشیم، گفت: انتخاب های صحیح وجه تمایز انسان از بعد حیوانیتش است؛ انتخاب انسان باید آگاهانه باشد.

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر اینکه دوست و رفیق خوب سبب رشد انسان می شود، تصریح کرد: شهید حججی بزرگوار خیلی در انتخاب دوست حساس بود تا جایی که یک شهید را به عنوان دوست معنوی انتخاب کرده تا با الگوگیری در این مسیر همراهشان باشد، در این مسیر مراقبه بسیار اهمیت دارد./9457/پ602/ب1

ارسال نظرات