۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۹۰۴
معاون علمی آستان قدس رضوی:

چاپ کتاب ها براساس نیاز سنجی جامعه باشد

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: کتاب هایی باید چاپ شود که براساس نیاز سنجی جامعه نخبگانی باشد و به این موضوع دقت شود که دانشگاه ها، حوزه های علمیه و جامعه نخبگانی دقیقا چه نیازی را در جامعه دارند.
معاون علمی آستان قدس

محمد مهدی نژاد معاون علمی آستان قدس در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: هر چه از این دست فعالیت ها بیشتر برگزار شود برای جامعه مفیدتر خواهد بود و حضور ناشران مختلف نکات مثبتی است که می توان آن ها را در این نمایشگاه دید.

وی افزود: حضور و استقبال از نمایشگاه بسیار پرشور و خوب بوده است، برخی برای خرید کتاب های درسی و علمی و برخی نیز حتی برای تفریح به نمایشگاه آمده اند اما نباید از این موضوع غافل شویم که این رویکردها می تواند ارتباط افراد را با کتاب و کتاب خوانی بهتر کند.

معاون علمی آستان قدس در پاسخ به سوال ارزیابی نسبت به نقاط قوت و ضعف نمایشگاه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین نقاط قوتی که می توان به آن اشاره کرد حضور پرشور مردم در نمایشگاه است و این که مردم انس نسبت به کتاب پیدا می کنند اما نقطه ضعفی که می توان در این نمایشگاه دید این است که ناشران با دقت بیشتری کتاب ها را باید چاپ کنند.

معاون علمی آستان قدس رضوی اظهار کرد: کتاب هایی باید چاپ شود که براساس نیاز سنجی جامعه نخبگانی چاپ شوند و به این موضوع دقت کنند که دانشگاه ها، حوزه های علمیه و جامعه نخبگانی دقیقا چه نیازی را در جامعه دارند اما با رعایت کیفیت و نیازها باید چاپ شود.

مهدی نژاد تصریح کرد: عدم توجه به نیاز سنجی جامعه سبب این می شود که در نمایشگاه بتوان این موضوع را مشاهده کرد که خرید به اندازه ای که باید نیست و فروشی هم که وجود دارد فقط برای برخی از کتاب ها است.

وی در پاسخ به سوال دیدگاه آستان قدس رضوی نسبت به برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب در مشهد مقدس گفت: ما یکی از بزرگ ترین شرکت کننده های این نمایشگاه هستیم که همین موضوع نشان دهنده این است که آستان قدس رضوی نظر بسیار مثبتی نسبت به این موضوعات دارد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در نشر فرهنگ عمومی و افزایش سطح علمی جامعه موفق می داند./864/ت602/ب1

ارسال نظرات