۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۷۷۴
آیت الله مکارم در دیدار سردار غیب پرور:

بسیج از ظرفیت عظیم حوزه بهره بگیرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بسیج را از نعمت های الهی برای کشور دانست و بر لزم بهره گیری هرچه بیشتر بسیج از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و روحانیت تاکید کرد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین و هیات همراه، بسیج را از نعمت های الهی دانست که به برکت ابتکار و ابداع حضرت امام نصیب جامعه اسلامی شده است.

این مرجع تقلید با قدردانی از خدمات و تلاش های بسیج و بسیجیان در عرصه های مختلف، تاکید کرد: بسیج واقعا نعمتی برای کشور و انقلاب است و همه آثار و خدمات بسیج را در دفاع مقدس و بعد از آن شاهد بوده اند و امروز نیز شاهد آن در عراق و لبنان هستیم.

وی آمیختگی با ایمان و معنویت را شاخصه اصلی بسیج ذکر و تصریح کرد: بسیج ماموریت خود را تنها حضور در میدان جنگ و مقابله با دشمن نمی داند؛ بلکه با عقیده و ایمان در عرصه های دیگر هم فعال و منشا خدمت است و همین نکته نیز عامل محبوبیت و توفیقات بزرگ شده است

این مرجع تقلید افزود: بسیج در زمان صلح سراغ ارائه خدمات انسانی به افراد نیازمند و محروم و خدمات فرهنگی به جامعه می رود؛ ما امروز در مسائل اقتصادی و فرهنگی مشکل داریم؛ کار بسیج در چنین شرایطی این است که به اندازه توان در هر دو حوزه فعالیت کند.

وی در ادامه با ارائه توصیه هایی مهم خطاب به رییس سازمان بسیج مستضعفین، تاکید کرد: به دو نکته توجه ویژه داشته باشید، نخست این که بسیجیان را به لحاظ فرهنگی و ارائه کمک های مردمی بیش از پیش آموزش دهید و نکته دیگر این که برنامه های بسیج در سراسر کشور هماهنگ باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار تشکیل اتاق فکری در بسیج به منظور ارتقای بیش از پیش فعالیت ها شد و بیان داشت: این اتاق فکر می تواند در بهبود و ارتقای فعالیت های بسیج در عرصه های مختلف مؤثر باشد و از سویی دیگر هماهنگی لازم را در بخش های مختلف ایجاد کند.

وی همچنین بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر بسیج از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و روحانیت تاکید و تصریح کرد: حوزه همچون دریایی بزرگ است که ظرفیت های بیشماری دارد، در قم حدود 400 مرکز علمی و فرهنگی و پژوهشگاه وجود دارد و شما باید از این ظرفیت فوق العاده حداکثر بهره را ببرید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بسیجیان باید به گونه ای عمل کنند که رفتار و کردارشان سبب جذب مردم شود؛ عملکرد و رفتار بسیجیان بهترین نوع تبلیغ است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود ضمن دعا برای موفقیت سربلندی بسیج در عرصه های مختلف، اطلاع رسانی از فعالیت ها و عملکرد بسیج را به مسؤولان و دست اندرکاران توصیه کرد. /924/ج

ارسال نظرات