۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۵۸۶۶۲۰
رئیس اداره کتابخانه های پاکدشت:

مسؤولان برای معرفی گنجینه های انقلاب تلاش کنند

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت گفت: انتظار هست که در مسیر نشر خاطرات شهدا، بسیج و ... این شهرستان نویسندگان را یاری بیشتری نمایند

مجید درویشی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد کارخانه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت در مراسم رونمایی از کتاب شهید احمد آقاخانی از سری کتاب های "مرد میدان" با بیان اینکه این اداره در حرکتی جهادی اقدام به گردآوری آثار شهدا نموده است، گفت: این آثار مهم را در سری کتاب های "مرد میدان" جمع آوری کرده ایم.

وی با بیان اینکه این مهم با هدف ثبت یادگاری های شهدای شهرستان به خصوص شهدایی جاوید الاثر ایجاد می شود، با گلایه از برخی ناملایمتی ها با خانواده شهدا، افزود: وقتی به دیدار برخی از خانواده شهدا می رویم، با ما درد و دل می کنند و می گویند سالهاست که حتی برای پرسیدن حال ما کسی به در این خانه نیامده است.

این مقام مسؤول با ابراز اینکه این گلایه در جلسات شهرستانی مطرح شد، اعلام کرد: این موضوع مقدمه ای شد که با حمایت فرماندار اقدام به جمع آوری مجموعه خاطرات شهدا نماییم، از این رو در اولین گام این مجموعه، کتاب شهید آقاخانی را با کمک محمودرضا پیرهادی نویسنده چیره دست بومی به چاپ رساندیم.

وی با انتقاد از هزینه های بالای چاپ کتاب، مطرح کرد: مسئله ای که باعث به تأخیر افتادن رونمایی از این کتاب شد، هزینه چاپ آن است که امید داریم در این مسیر مسؤولان ما را یاری کنند تا دعای خیر شهدا شامل حال همه شود.

کارخانه در پایان افزود: بسیاری از شهدای گرانقدر پاکدشت، فرمانده گردان و گروهان هستند، به همین دلیل انتظار می رود در مسیر چاپ و نشر خاطرات شهدا، بسیج و دیگر نهادهای این شهرستان نویسندگان را یاری بیشتری نمایند تا بتوانیم به درستی این گنجینه های عظیم انقلاب را به نسل جدید منتقل نماییم.

شایان ذکر است کتاب شهید احمد آقاخانی روایت رشادت های بسیجی 12 ساله ای که با دستکاری در شناسنامه اش عازم جبهه شد و در 15 سالگی به مقام شهادت نائل شد./804/ت 303

ارسال نظرات