۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۸۶۵۷۹
آیت الله طه محمدی:

خداوند عالم را به خاطر وجود پیامبر اسلام آفرید

امام جمعه همدان گفت: پیامبر اسلام (ص) به اندازه ای دارای جایگاه ویژه ای هستند که می توان گفت اگر وجود نازنین این نور مقدس نبود محال بود که موجودات دیگر خلق شوند.
دیدار با طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار فعالان فرهنگی استان همدان با اشاره به چرایی احتیاج انسان ها به پیامبران خاطر نشان کرد: باید نسبت به این موضوع که عدم وجود پیامبران چه اشکالاتی را به همراه دارد و این که چرا بعضی از پیامبران به عنوان اولوالعزم معرفی شدند ساعت ها بحث کرد.

وی ادامه داد: پیامبران انسان های برگزیده ای بودند که خداوند آنها را انتخاب کرده بود و در این بین پیامبر اسلام گل سر سبد خلقت بالاترین درجه را دارا است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: انسان ها با کوچک شمردن خود، خودشان را به این دنیا محدود کرده اند در حالی که هدف از افرینش انسان رسیدن به کمال است.

وی با بیان این که پیامبر اسلام به عنوان یک انسان کامل به سفر معراج رفت یادآور شد: در سفر معراج حضرت محمد(ص) ملک مقرب خدا در مسیر ماند و نتوانست تا انتها پیامبر را همراهی کند و این وجود نازنین پیامبر بود که به تنهایی این مرجله را طی کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به تشریح فلسفه بعثت انبیا پرداخت و گفت: فلسفه بعثت پیامبران به ویژه خاتم آن ها این است که بشر را هدایت کنند و با گرفتن دست تک تک انسان ها آنها را به مسیر درست راهنمایی کنند.

وی افزود: پیامبران کاروان بشریت را از همه منجلاب بیرون می کشند و با هدایت خود در مسیر اوج و بی نهایت منتقل می کنند بنابراین باید از برکات وجودشان استفاده کامل را برد.

آیت الله طه محمدی با بیان این که این جهان پست ترین جای عالم است اظهار داشت: این هنر را خداوند به انسان داده است تا با کمک و راهنمایی های این بندگان ویژه خود را بالا بکشند و به بالاترین درجات برسند.

وی گفت: یکی از ویژگی های تعالی این است که او اول و آخر است به این معنی که وجود مبارک نبی خاتم (ص) هم اول است و هم آخر.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: یکی از نام های مبارک پیامبر قلم اعلا است، یعنی وقتی خداوند عالم را خلق می کرد به واسطه قلم وجود پیامبر آسمان ها و زمین را افرید.

وی تاکید کرد: پیامبر اسلام (ص) به اندازه ای دارای جایگاه ویژه ای هستند که می توان گفت اگر وجود نازنین این نور مقدس نبود محال بود که موجودات دیگر خلق شوند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات