۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۸۶۵۶۴
مسؤول معاونت تعلیم و تربیت سپاه علی بن ابی طالب خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳ هزار حلقه صالحین در استان قم

حجت الاسلام شرفی نیا با بیان این که بیش از ۳ هزار حلقه صالحین در قم فعالیت می کنند، گفت: بیشترین حلقه ها مربوط به حلقه های دانش آموزی و فرهنگی است.
حلقه صالحین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید شرفی نیا در نشست خبری مسؤولان اقشار بسیجی استان قم به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که به همت خبرگزاری تسنیم پیش از ظهر امروز در ساختمان خاتم برگزار شد، با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همچنین هفته بسیج، اظهار کرد: زمینه فعالیت معاونت تعلیم و تربیت سپاه، محلات و اقشار همچنین بحث معروف حلقات صالحین است.

مسؤول معاونت تعلیم و تربیت سپاه علی بن ابی طالب استان قم اضافه کرد: این معانت در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می کند و در سال 97 بیش از 40 برنامه را در دستور کار دارد؛ فعالیت های آموزشی این معاونت مربوط به حلقه صالحین است که ارکان آن شامل استاد، سرمربی، مربی، سرگروه و در نهایت متربی است.

وی با اشاره به تعداد حلقه های صالحین در استان قم بیان کرد: در استان قم بیش از 3 هزار حلقه صالحین وجود دارد که 1700 حلقه مربوط به محلات و باقی آنها مربوط به اقشار است که بیشترین حلقه ها شامل قشر دانش آموزی و فرهنگی می شود.

حجت الاسلام شرفی نیا در زمینه برنامه های معاونت تعلیم و تربیت سپاه علی ابن ابی طلاب برای ارتقای حلقات صالحین گفت: در زمینه ارتقای حلقات صالحین از سال 96 طرحی از سوی سردار غیب پرور برای ارتقا یا پالایش ارکان صالحین اعلام شده است که این طرح در استان قم از رکن دوم یعنی از استادیار آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

وی ادامه داد: استادیار، سرمربی و مربی، ائمه جمعه و جماعات و طلاب دارای مدرک حداقل سطح سه حوزه علمیه هستند که بحث ارتقا در این ارکان آغاز شده است؛ جذب متربی نیز به سرگروه ها سپرده شده است تا برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

مسؤول معاونت تعلیم و تربیت سپاه علی بن ابی طلاب با بیان این که حلقات صالحین در مساجد، امام جماعت محور شده است، اظهار کرد: با محوریت امام جماعت مسجد مشکلات در محل شناسایی شده و با همکاری برخی مراکز در زمینه رفع آن مشکلات برنامه ریزی های مناسب انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه محتویات نیز به مربی سپرده شده است زیرا مشکلات و نیازهای هر محله متفاوت است اما تلاش می شود هرساله کتابی در اختیار مربیان قرار گیرد که التبه در سال 96 به دلیل مشکلات مای چاپ نشده است./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات