۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۴۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضرت محمد محور وحدت و همدلی امت اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام، گفت: پیامبر گرامی اسلام محور وحدت و همدلی امت اسلام است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: ابتکار اعلام این هفته به‌عنوان هفته وحدت با امام خمینی (ره) بوده تا از این طریق وحدت بین امت اسلام تقویت شود.

وی با اشاره به سالروز ولادت خاتم‌الانبیا محمد مصطفی (ص) و امام ششم شیعیان جهان امام جعفر صادق (ع)، افزود: حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای همه مسلمانان و محور وحدت برای آن‌ها به شمار می‌رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وحدت همه مسلمانان و پیروی کردن از آموزه‌های دینی، اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد محور وحدت و همدلی امت اسلام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی هفته وحدت را فرصت مناسبی برای طرح نیازهای امروز جهان اسلام دانست و گفت: هفته وحدت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که بین مردم شیعه و سنی وحدت و اتحاد ایجاد کرده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وحدت عامل مهم و اساسی و از اولویت‌های جامعه اسلامی بوده و یک راهبرد است، خاطرنشان کرد: امیدواریم کشورهای عربی به این مهم توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امروز حل مشکلات جهان اسلام با وحدت همه‌جانبه مسلمانان و بسیج همه قوا محقق می‌شود.

گفتنی است، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد.

شایان‌ذکر است حدود 10 درصد از جمعیت 836 هزار نفری خراسان شمالی ترکمن‌های سنی مذهب هستند که اغلب در سه شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد زندگی می‌کنند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات