۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۴۴۷
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد پاکدشت:

علما پرچمدار همگرایی امت اسلامی باشند

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد پاکدشت با اشاره به وظیفه خطیر علمای اسلام در راستای همگرایی امت اسلام، گفت: علما باید پرچمدار این مهم باشند و با ایراد صحبت های ناخوشایند در بعضی از موضوعات که اهمیتی ندارد اذهان عمومی را مشوش نکنند.
محمد حسینی محمد حسینی

حجت الاسلام محمد حسینی مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، هدف برخی از گروه هایی که در صدد تفرقه اندازی بین مسلمانان هستند را رسیدن به نقشه های شوم خود و احاطه بر دنیای اسلام عنوان کرد و گفت: پر واضح است سردمداران شیعه انگلیسی تنها مدعی مذهب تشیع هستند در حالی که به دور از واقعیت یک چیزی را لقلقه زبان قرار می دهند اما هیچ اعتقادی به آن ندارند.

وی ادامه داد: کار انگلیس مثل منافقین و کفار که مطلبی را ارائه می دهند در حالیکه هیچ اعتقادی به آن ندارند، از اساس تفرقه است و تا بوده همین بوده است، سیاست انگلیس اینگونه است که با اختلاف انداختن سعی در رسیدن به اهداف خود را دارد.

وی با یادآوری اینکه در اسلام و انقلاب اسلامی وحدت بسیار حائز اهمیت است، با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در این مدت با وحدت بوده که به بسیاری از قله ها رسیده ایم و راه را تا اتصال به انقلاب مهدی صاحب الزمان(عج) طی خواهیم نمود.

حجت الاسلام حسینی با توصیه به هوشیاری مسلمین نسبت به موضوعات تفرقه افکن دشمنان، ابراز کرد: شیعه آنقدر نقاط مشترک با اهل سنت دارد که جایی برای موضوعات اختلافی وجود نداشته باشد، امت اسلام باید در مقابل دشمن واحد اسلام یعنی اسرائیل، انگلیس، آمریکای جنایتکار بایستند و در برابر سیاست دشمن عکس العمل به جا و به موقع نشان دهند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد پاکدشت خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب اسلامی اتحاد جوامع اسلامی مطرح شد که دور از ذهن یک سری افراد بود اما امروزه به برکت رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و خون شهدای اسلام و انقلاب این اتفاق افتاده و درحال توسعه است.

وی با اشاره به وحدت امروز میان ایران اسلامی، عراق، سوریه، یمن و کشورهای دیگر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بیش از پیش مرزهای اسرائیل جنایتکار نزدیک شده است از این رو آنها احساس خطر دارند.

حجت الاسلام حسینی وحدت بین حزب الله عراق، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و بسیج ایران را نمونه بارز بیداری اسلامی دانست و اذعان داشت: امروز همگرایی امت اسلامی با وجود دشمنی دشمنان اسلام به اوج خود رسیده است هرچند هنوز موفق به رسیدن به تمامی اهداف خود نشده ایم، البته در این راستا دشمن را هم نمی توان دست کم گرفت چرا که آنها سعی در پررنگ نشان دادن نقاط ضعف و کم رنگ نشان دادن نقاط قوت ما دارند.

وی با ابراز اینکه وجود اختلافات بین مذاهب اسلام هیچ منافاتی با وحدت ندارد، گفت: وحدت، کوتاه آمدن از اصول مذهب نیست اگر گاهی هم لازم شده باشد نرمش قهرمانانه صورت گرفته است، ما در اصول اختلافی نداریم بلکه گاهی اختلاف سلیقه هست که به وجود می آید، همانطور که شاهدیم به وقتش امت اسلامی یکپارچه می شوند مانند ایام حج، اربعین و محرم.

مدیر ناحیه شیخ کلینی رسیدگی به امور مساجد تهران اهمیت وحدت را اظهر من الشمس خواند و ادامه داد: این وحدت بود که در 8 سال دفاع مقدس نتایج خیلی خوبی را برای ما رقم زد.

وی با اشاره به وظیفه خطیر علمای اسلامی در راستای همگرایی امت اسلام، بیان کرد: علما باید پرچمدار این مهم باشند و با ایراد صحبت های ناخوشایند در بعضی از موضوعات که اهمیتی ندارد اذهان عمومی را مشوش نکنند.

حجت الاسلام حسینی در پایان به امید آفرینی امام راحل و دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی به انقلابی گری و وحدت اشاره کرد و افزود: علما وظیفه دارند نکات مثبت همدیگر را ببینند و موارد اختلافی را با عمل خنثی کنند./804/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات