۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۵۸۶۳۲۷
استاد برجسته لبنانی:

آزادی فلسطین مسأله اصلی همه کشورهای اسلامی است

طلال محمود ادریس با تاکید براینکه اجلاسیه وحدت باید عادی سازی رابطه با اسرائیل را محکوم کند، گفت: فلسطین باید مسأله اصلی همه کشورهای اسلامی باشد.
فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلال محمود ادریس استاد برجسته لبنانی، در نشست اجلاسیه نقش احزاب و فعلان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: در سال 2017 مهم‌ترین چالش جوامع اسلامی پروژه معامله قرن بود که از سوی آمریکا و اسرائیل کلید خورد.

وی افزود: معامله قرن در راستای عادی سازی علنی رابطه با دشمن بود تا از این طریق موانع ارتباطی رژیم صهیونیستی برداشته شود و کسی نتواند صحبتی از مقاومت به میان آورد و همچنین ایران را به عنوان خطر جدی برای اعراب معرفی کنند.

طلال محمود ادریس با اشاره به دستاوردهای مقاومت در سوریه، ابراز کرد: با این پیروزی ها چهره تکفیر برای امت اسلامی آشکار شد و مردم دنیا به باطن این جریان پی بردند.

استاد برجسته لبنانی با بیان اینکه داعش چهره اسلام را در جهان مخدوش کرده بود، اظهار داشت: خوشبختانه با فداکاری‌های جبهه مقاومت خلافت داعش در عراق به اتمام رسید.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا تصور می‌کرد می‌تواند با این حربه سفارت خود را به تل‌آویو انتقال داده و از این طریق مسأله قدس را تغییر دهد که با عنایت الهی با راهپیمایی بازگشت از سوی مردم فلسطین معادلات آنان تغییر کرد و امروز نیز نمی‌توانند این راهپیمایی را کنترل کنند.

طلال محمود ادریس با تاکید براینکه این نشست باید تمام انواع عادی سازی رابطه با اسرائیل را محکوم کند، گفت: فلسطین باید مسأله اصلی همه کشورهای اسلامی باشد.

استاد برجسته لبنانی در پایان خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی جوامع اسلامی باید با برخی امور که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود مبارزه کنند و به همه دنیا بگویند که ما موافق سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا نیستیم و اگر هم اختلافی بین خودمان است به راحتی می‌توانیم بدون دخالت آمریکا حل کنیم./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات