۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۸۶۲۹۱
حجت الاسلام ربانی:

امت اسلامی باید از سنت پیامبر پیروی کنند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امت اسلامی باید از سنت پیامبر پیروی کنند، گفت: همه مسلمانان باید خود را ملتزم بدانند که آنچه بر پیامبر نازل شده وحی است و باید بر اساس آن عمل شود.
حجت الاسلام ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم ربانی استاد حوزه علمیه قم و کارشناس مسائل شرعی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک میلاد مبارک پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) گفت: اعتقاد به پیامبر مرز اسلام و کفر است، مسلمان کسی است که خدا را به یگانگی قبول داشته باشد و رسالت پیامبر را بپذیرد.

وی افزود: کسانی که پیامبر را به رسالت قبول ندارند کافر محسوب می شوند و مسیحی ها و یهودی ها و کسانی که ولو خدا را قبول دارند اما پیامبر را قبول نمی کنند کافر هستند، این که آیا مسیحی ها و اهل کتاب پاک یا نجس هستند بحث دیگری است اما کافر به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بز لزوم اعتقاد به عصمت پیامبر اظهار داشت: باید پیامبر را معصوم بدانیم چرا که پیامبر با غیر عصمت نمی سازد، پیامبر باید معصوم باشد تا بتوانیم به ایشان اعتماد کنیم، همه پیامبران معصوم از هرگونه خطا، اشتباه و گناه هستند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید در اعتقاد خود قبول داشته باشند که پیامبر اسلام(ص) خاتم پیامبران بوده و بعد از ایشان پیامبری وجود ندارد، مسأله دیگر عبودیت پیامبر است یعنی ایشان عبد خدا هستند و کسی نمی تواند بندگان خدا را از حد بندگی بالاتر ببرد، البته باید توجه داشت که پیامبر بنده خاص و برگزیده خدا هستند.

حجت الاسلام ربانی با بیان این که امت اسلامی باید از سنت پیامبر پیروی کنند، ابراز داشت: همه مسلمین باید خود را ملتزم بدانند که آنچه بر پیامبر نازل شده وحی است و باید بر اساس آن عمل شود.

وی عنوان کرد: در اذان و اقامه باید نام پیامبر همراه با گواهی به رسالت برده شود، در خطبه های نماز نیز امام جمعه موظف است که نام پیامبر را همراه با درود در هر دو خطبه ببرد، در تشهد نماز نیز باید نام پیامبر برده شود که در نماز میت نیز این چنین است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات